کد خبر 461581
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

شايسته است خودروسازان داخلي به جاي مبارزه با كمپين نخريدن خودرو داخلي صفر به سوالات مردمي ذيل پاسخ دهند و برنامه اي جديد ارائه كنند.

به گزارش مشرق، شايسته است خودروسازان داخلي به جاي مبارزه با كمپين نخريدن خودرو داخلي صفر به سوالات مردمي ذيل پاسخ دهند و برنامه اي جديد ارائه كنند.

در طي چند روز گذشته دولت و وزارت صنعت معدن و تجارت براي مبارزه با كمپين نخريدن خودرو داخلي صفر آستين ها را بالا زده اند و با تمام توان تلاش مي كنند تا فضاي رسانه اي را تحت تاثير قرار دهند در اين بين نيز مقصران و سوء استفاده كنندگاني از اين كمپين را نام مي برند مانند ؛ واردكنندگان خودرو ، رقباي چيني حاضر در بازار ، سياستمداران طرف مقابل و غيره

به نظر راه مقابله با اين جريان درك واقع بينانه معضل است  نه پيدا كردن مقصر بيروني
چند نكته مي بايست به سمع خودرو سازان برسد تا بتوانند اين صنعت را نجات دهند:

١- كم خانواده اي را در ايران پيدا مي كنيد كه تا به حال در تصادفات جاده اي صدمه نديده باشد به علت اينكه در سه دهه گذشته خودروسازان داخلي بازار را در انحصار داشتند برند خودروي توليد داخل صدمه ديده است تغيير اين نگاه در بين مردم زمان ميبرد و تلاش صادقانه مي خواهد نه طلبكاري

٢- قيمت تمام شده محصولات ايراني شفاف نيست .هزينه هاي مديريتي ، سرمايه اي شركت هاي خودروساز داخلي  با كيفيت خودرو ها از ديدگاه مردم مطابقت ندارد .
سوالات زيادي در طي چند روز گذشته بدون پاسخ مانده است مانند؛
- علت تفاوت قيمت تمام شده محصولات داخلي با محصولات مشابه خارجي است .
- آيا تعداد و هزينه مديران و مشاوران خودروسازان داخلي با محصولات توليد شده با استانداردهاي جهاني يكي است
-آيا  در طي سه دهه گذشته كساني كه فرمان خودروسازي داخلي را در كشور در دست داشتند درست عمل كرده اند و مفسده اي نبوده است و چه نهادي بر آنها كنترل داشته است
- چه عواملي مسوول عقب ماندگي صنعت خودرو در ايران است ، آيا خودروسازان قصد دارند به رويه گذشته ادامه دهند يا برنامه اي جديد دارند
- آيا ادامه سرمايه گذاري دراين صنعت توسط دولت و مردم صحيح است و توجيح اقتصادي دارد 

٣- مالكين اوليه خودروسازان كه كارخانه هايشان به نفع مردم مصادره شد و سرمايه گذاري هاي بعدي نيز توسط دولت و بوسيله بودجه كشور انجام شد، مالك خودروسازان اگر مردم هستند چرا بايد بالاتر از قيمت هاي جهاني پول پرداخت كنند . آيا يارانه اي كه در طي چند سال گذشته به اين صنايع داده شده اعم از دلار ارزان دولتي ، تفاوت قيمت حامل هاي انرژي و غيره به جا و درست بوده است آيا ارزش افزوده اي ايجاد شده است

٤- امروز شايد كمپين نخريدن خودرو صفر وجود داشته باشد ولي كمپيني هم به صورت خودجوش راه افتاده است كه مردم اجناس توليد داخل را خريداري كنند، اين وظيفه خودروسازان است كه تهديد را تبديل به فرصت كنند نه مشتريان

٥- انتقال تكنولوژي در دنيا هيچگاه دستوري و با زور دولت ها موفق نبوده است . مردم خود فناوري هاي جديد را انتخاب ميكنند و هزينه اش را پرداخت كرده و آن را توسعه مي دهند . اگر امروز مردم از محصولات توليدي خودروسازان استقبال نمي كنند به اين خاطر است كه نفعي در آنها نمي بينند و نيازشان را برطرف نمي كند در دنياي امروز، صنعتي توسعه پيدا مي كند كه محصولي به روز ، با فناوري نوين و قيمتي پايين تر از رقباي جهاني عرضه كند.

منبع: 55 آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 68
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    احسنت
  • مهدي ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    وقتي ماشيني كه با تكنولوژي ٢٠ سال پيش توليد ميشوند وهر سال از كيفيت آن كم ميشود و به مدل هاي من درآوردي وانت و غيره تغيير شكل ميديد و به قيمت زياد به مردم فروخته ميشود البته با در نظر گرفتن ناچاري مردم چطور مسؤولين و مدعيان احقاق حق مردم چشم هايشان را بسته اند و سكوت مي كنند. نمايندگان مجلسي كه هر روز به دنبال استيضاح وزيران براي حق مردم هستند چطور است كه چشم هايشان را بسته اند. چرا صنعت خودرو سازي اي كه هميشه دم از ضرر و بي صرفه بودن توليدمي زند اين قدر اهميت دارد
  • رکسانا ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    نکته دیگر و مهم طرز برخورد و ادب و احترام ویژه ای است که باید برای مشتری قائل باشند اما خودروسازان و فروشندگانشان بدور بودند . در حالیکه پول خودرو را میگرفتند اما ماشین را هفته ها بعد تحویل میدادند و اگر هم مشکلی پیش می آمد میگفتند که : همینه که هست میخای نخر . و مردم هم الانه نمیخرند و دوست ندارند بخرند . مگر نخریدن جرمه . همان ماشینهایی که ازشان خریدیم تجربه والایی بوده که دیگر آن تجربه را نمی آزماییم پس نمیخریم . اگر عرضه دارند در دیگر کشورها دنبال مشتری باشند و فقط چشم به مردم ایران ندوزند
  • میلاد ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    کشورهای دیگه اینارو سوار نمیشن
  • علی ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    0 0
    من ایرانیم و انقلابی اما حق دارم مقداری ناراضی باشم
  • مام میهن ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    اقا همه ما ایرانی هستیم و وطن پرست اما چرا باید به قیمت پر شدن جیب یک عده، سرپرست های خانوار با اشغال های تولید داخل که قیمتش از ایمن ترین خودرو های خارجی هم بیشتره برن سینه قبرستون بخابن؟
  • حسن ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 0
    کارخانه ای مثل تویوتا و نیسان روز به روز کیفیت میبرن بالا سایپا و ایران خودرو روز به روز کاهش کیفیت دارن در عوضش لطف میکنن روز به روز افزایش قیمت دارن .دیگه این روند بسه
  • حجت ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    0 0
    من پدرم چند سال پیش از دست دادم متاسفنه ماشین ایر بگ نداشت و علت فوت ضربه به سر و قفسه سینه بود اگر این خودرو ایمن بود الان بابام زنده بود
  • علی دکتر جانباز ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    بنظر من ایران باید کیفیت محصولاتش رو بالا ببره و بروز باشه و قیمتاشم تعدیل کنه تا این همه نارضایتی نباشه کم کم داره سیاسی میشه و نخریدن هم خوبه چون با جون مردم سروکار داره این کمپین خیلی موثر بوده که مردم پولاشونو به این راحتی دور نریزن
  • پویا ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    روز به روز قیمت سوخت بالا میره و به همون نسبت هم مصرف خودروهای صفر کیلومتر هرسال بالاتر میره.در زمانی که خودروسازهای دنیا دنبال کمتر کردن مصرف سوخت و بالا بردن کیفیت هستند ،خودروساز ایرانی بالعکس عمل میکنه.خودروهای ایرانی ده سال پیش به مراتب از کیفیت بالا و مصرف کمتری برخوردارند.خسته شدیم از التماس هر روزه به مراکز گارانتی و خدمات پس از فروش خودروهای ایرانی.ای کاش ایرانی بود.کپی برداری از نسل به فنا رفته ی خودروهای خارجی به بدترین شکل ظاهر و کیفیت قطعات.
  • فرید ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    یه پهبادو بعد از یه سال عین خودش حتی بهتر ساختن اما واقعن نمی تونن یه ماشین خوب با قیمت مناسب به مردمشون بدن . سوال من اینه : آیا خودتون هم همین ماشین ها رو سوار میشید و برای بچه هاتون هم همین ماشینا رو توصیه میکنید؟!! یا همه بهترین ماشین با بهترین امکانات ایمنی رو سوار میشید؟ به چه قیمتی آخه؟!! واقعا این انصافه؟!! باااااااااااااااااااااااااید ارزون بفروشین بااااااااااید. وگرنه زیر آفتاب میپوسن
  • امیر ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 0
    چه عجب به سایت حرف مردم رو زد هی میگن تا دلار پایین نیاد ماشین ارزون نمیشه قربون دستتون تعرفه رو وردارین ما ماشین خارجی سوار شیم اصلا خودرو داخلی نخواستیم با پول یه 206 میشه ولوستر خرید چرا باید سوار 206 شم ؟
  • sanaz ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
    0 0
    داریم به 2016 نزدیک میشیم سوار مدلهای 1992 با قیمت 3 برابر هستیم
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
    0 0
    نمی خرییم
  • روح الله ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    من ماشین شدیدا نیاز دارم بچه کوچیک هم دارم ماشین یکی از ضروریت های زندگی منه و پولشم دارم اما نمی خرم تا مسئولین یه فکری به حال کیفیت و قیمت این فرغون ها بکنند. پولی که با هزارتا وام و قرض و بدبختی جم کردیم یهو بریزیم تو حلقوم اینا که چی بشه آخرشم شانس بیاریم زنده بمونیم تو این ماشین ها.
  • حسن ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 0
    کسی نباید خودرو نو بخره تا مجبور بشن قیمت واقعی کننن بسه اینهمه سود کردن
  • میلاد ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    سلام خداوکیلی همه ما ایرانی هستیم و عاشق ایران و اسلام با هیچی مشکل نداریم به غیر از این دو خودروساز که خودروی 20 سال پیش رو به قیمت 3 برابر اونم به چه کیفیته افتضاحی به ما میدن اقا فرض کنیم که مثلا کیفیتم داشته باشن که عمرا اگه بتونن با کیفیت تولید کنن تا کی باید خودروی 20 سال پیش رو سوار بشیم سال به سال همه کمپانی ها خودروشونو چه ظاهری چه از لحاظ موتوری تغییر میدن و بروز تر میشن ولی ما نهایتا با یه تغییر کوچولوی چراغ باید چهار پنج میلیون بیشتر پول بدیم جای تاسف داره...
  • ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    0 0
    راه دوری نمیرم یه ماشینیو میگم که همه دیدین ماشین mg 6 فول که اکثرا مردم دیدن قیمت این ماشین که فول آپشن و بابالاترین ستاندارده در خارج 13000 دلاره ولی در ایران 110 ملیون چرا !!! خوب ایران خودرو بیاد به جای منتاژ 405 صد سال پیش اینو منتاژ کنه مردمم راضی دولتم راضی چرخ پوکیده صنعت خودرو هم میچرخه
  • مجید ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    0 0
    به نظر من حمایت از خودروسازان داخلی تو این چند سال بعد از انقلاب از نظر اقتصادی به کشور آسیب زیادی زده و باعث هدر رفتن سرمایه های ایرانی ها و به طبع اون عقب افتادگی ایران شده . اگه هر کسی یه مقدار فکر کنه متوجه میشه که این حمایت ها نه تنها باعث پیشرفت صنعت خودرو نشده بلکه ایران رو تو این صنعت از خیلی از کشورهایی که چند سال بعد از ایران به فکر تولید خودرو افتادن عقبتر نگه داشته . کمپین نخریدن خودروی صفر بسیار عالی و مطمئنا نتیجه بخش خواهد بود . سختی کار فقط در ابتدای راهه .
  • هم وطن ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    0 0
    باور کن هزارتا لایک بهت دادم حیف بیشتر از یکی ثبت نمیشه... درود به شرفت..مردم بیدار بشید...
  • ساسان ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    واقعا اولین همکاری و پشتیبانی ملتو میتونید تو این چند وقت ببینید که خیلی سفت و قرص پشته هم ایستادند تا جایی که خودرو سازان کم اوردن ولی باید این پشتیبانی ادامه داشته باشه. تا وقتی که استانداردای خودرو های ایرانی به سطح جهانی نزدیک بشه یا بهش برسه, دوم قیمت های نهایی برای خریداران به قسمت های واقعی برسه
  • محمد ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    باور کنید وقتی خیابونای خارج و تو تلویزیون میبینم کیف میکنم، اونا هم به کیفیت ماشنین توجه میکنن هم به شکل و قیافه ش آخه پراید و ۴۰۵ قیافه داره؟ خدایی اگه پراید و ببرن عراق و افغانستان باز اونا سوار نمیشن ، خودشون همشون ماشین خارجی سوار میشن ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس