کد خبر 461476
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

سرپرست باشگاه پرسپولیس می‌گوید از فضاهای تبلیغاتی باشگاه برای تامین هزینه‌هایش استفاده خواهد کرد.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر طاهری درباره آخرین وضعیت انتخاب اسپانسر باشگاه پرسپولیس صحبت کرد. او می‌گوید این باشگاه قصد دارد با استفاده از فضاهای تبلیغاتی منابع درآمدی خود را مشخص کند و هزینه‌های باشگاه را تامین کند.

* ابتدا درباره آخرین وضعیت اسپانسر صحبت کنیم. به راستی چرا تا امروز نتوانستید اسپانسری انتخاب کنید؟

سال گذشته مسئولان طوری برنامه‌ریزی کردند که یک حامی مالی بیاید و به صورت کلی اسپانسر باشگاه شود اما در آن زمان کار به مشکلاتی برخورد که نتوانستیم با آن اسپانسر همکاری‌مان را ادامه دهیم. همه دیدند که مشکلات زیادی برای باشگاه پرسپولیس از آن قرارداد ایجاد شد. اگر می‌خواستیم امسال هم مثل مدل سال گذشته اسپانسر بگیریم قطعا مشکلاتی برایمان به وجود می‌آمد.

* منظور شما این است که در مدل قبلی یک اسپانسر انحصاری انتخاب می‌شد و آن اسپانسر در انتخاب اعضای هیات مدیره هم نقش داشت؟

بله، در انتخاب بخشی از اعضا نقش داشت اما اگر بخواهیم به صورت کلی این موضوع را باز کنیم باید به طور کلی آن را آسیب شناسی کنیم و بعد درباره آن نظر بدهیم. اما می‌خواهم بگویم سال گذشته مشکلاتی برای باشگاه به خاطر اسپانسر به وجود آمد. به طور مثال همین الان ما معوقاتی داریم که مربوط به سال گذشته می‌شود اما پرداخت نشده است. این نشان می‌دهد سال گذشته باشگاه از طریق اسپانسر نتوانسته نیازهای مالی خود را برطرف کند.

* از چه طریق قصد دارید برای باشگاه درآمدزایی کنید؟

ما می‌توانیم از فضاهای تبلیغاتی خودمان و همین طور امکاناتی که در اختیار داریم درآمدزایی کنیم و برای باشگاه پول بیاوریم. به همین خاطر می‌توانیم از البسه تیم برای تبلیغات و همین طور سالن‌های کنفرانس که برانکو در آن‌ها نشست خبری برگزار می‌کند، برای درآمدزایی استفاده کنیم. البته این را هم می‌دانم اصول باشگاهداری حرفه‌ای می‌گوید باید چند ماه قبل از آغاز لیگ این مباحث را دنبال می‌کردیم و به نتیجه می‌رساندیم اما مشکلاتی به وجود آمد و باعث شد که به این کار پرداخته نشود. هیات مدیره فعلی از زمانی که مدیریت باشگاه را در اختیار گرفت تمام انرژی‌اش را روی حل مشکلات تیم گذاشت؛ مشکلاتی که از گذشته هم باقی مانده بود. به طور مثال ما به بازیکنانی همچون بازیکنان خارجی بدهکار بودیم که هر روز باشگاه را تهدید می‌کردند. به همین دلیل انرژی اصلی را روی جذب بازیکنان گذاشتیم که البته خود این موضوع هم تعهداتی برای باشگاه ایجاد می‌کند بنابراین ما می‌بینیم وقتی در فصل نقل و انتقالات اقدام به جذب بازیکن می‌کنیم باید منابعی هم برای پرداختی‌ها آماده کنیم.

* آیا تمام هزینه‌های باشگاه از طریق تبلیغات روی البسه و همین طور سالن کنفرانس پوشش داده خواهد شد؟

باید شرایط را بهینه کنیم. بخشی از درآمد ما از طریق تبلیغات به دست می‌آید. بخش دیگر پتانسیل‌هایی است که نام پرسپولیس را استفاده می‌کند و بخش دیگری هم از مجاری قانونی به دست می‌آید یعنی از کمک‌های دولتی می‌توانیم در باشگاه استفاده کنیم که البته به دنبال این هستیم که این کمک‌ها هرچه زودتر به باشگاه تزریق شود.

* یعنی امسال قصد ندارید اسپانسر انحصاری داشته باشید؟

این طور هم نیست. اگر کسی برای انعقاد قرارداد پا پیش بگذارد، ما استقبال می‌کنیم. طی روزهای گذشته دو اسپانسر برای مذاکره به باشگاه آمده‌اند و مذاکرات خوبی را هم با آن‌ها انجام دادیم. اما در نهایت به خاطر مشکلاتی که وجود داشت، نتوانستیم توافق کنیم. ما از کسی که بیاید کل پکیج تبلیغاتی ما را یک جا بخرد، استقبال می‌کنیم زیرا ما در زیرساخت‌های باشگاه این آمادگی را نداریم که بخواهیم تمام فعالیت‌ها را پیگیری کنیم.

* برای امسال فکر می‌کنید باشگاه پرسپولیس چقدر بودجه نیاز دارد؟

این موضوع را باید کامل بررسی کنیم زیرا ما به غیر از هزینه‌های این فصل باید معوقات گذشته را نیز پرداخت کنیم. پرونده‌هایی از پرسپولیس در فیفا وجود دارد که اگر رای به ضرر پرسپولیس داده شود، باید ارقام نجومی پرداخت کنیم. به طور مثال باشگاه هنوز درگیر پرونده مانوئل ژوزه است. البته ما از مدیران قبلی باشگاه خواسته‌ایم که هر گونه اطلاعات و مدارکی در این زمینه دارند به ما بدهند تا بتوانیم در دادگاه‌های بین‌المللی از حق باشگاه پرسپولیس دفاع کنیم.

* هنوز هم بحث نقل و انتقالات داغ است. آیا واقعا شما بازیکنان مد نظر خود را به برانکو تحمیل کرده‌اید؟


نه اصلا این طور نیست. اگر بخواهیم این گونه فکر کنیم که یک نفر بیاید و نظرات خودش را به طور مستقیم به اعضای کادر فنی تحمیل کند، نوعی توهین به آن‌هاست. ما بحث جذب بازیکن را به طور کامل در هیات مدیره مطرح کرده‌ایم و این کار را با تعامل با برانکو انجام داده‌ایم. تمام بازیکنان با نظر مربیان‌مان جذب کرده‌ایم و نظر نهایی را برانکو داده است اما برخی از بازیکنان که در لیست اولیه برانکو بودند با باشگاه‌شان قرارداد داشتند و به ما رضایتنامه نمی‌دادند. به طور مثال برانکو در پست دفاع بازیکنی را می‌خواست به نام مهرداد جماعتی که ما تمام توافقات را با او انجام دادیم اما باشگاه فولاد رضایت‌نامه این بازیکن را صادر نکرد بنابراین این موضوع از دست ما خارج بود بنابراین ما روی جایگزین‌های این بازیکن با برانکو صحبت کردیم و در نهایت روی اسامی مختلفی به جمع‌بندی رسیدیم. به طور مثال بعد از اینکه نتوانستیم جماعتی را جذب کنیم به دنبال جذب ضرغام اسماعیل بودیم اما آن هم به خاطر قراردادی که با باشگاهش داشت نتوانست به پرسپولیس بیاید. حتی ما به صورت کتبی با باشگاه او مکاتبه کردیم تا ضرغام را به صورت قرضی به پرسپولیس بیاوریم اما آن‌ها اجازه ندادند.

* آیا محسن مسلمان با نظر برانکو جذب شده و به باشگاه پرسپولیس آمده است؟

پس از اینکه محمد نوری از جمع ما جدا شد، به دنبال گزینه‌های جایگزین این بازیکن بودیم و در نهایت با پیشنهادی که به برانکو دادیم او موافقت کرد تا محسن مسلمان به پرسپولیس بیاید. اصلا آن چیزی که همه فکر می‌کنند که ما بازیکن به برانکو تحمیل کردیم درست نیست. در جذب بازیکن حرف آخر را برانکو زده است. اما باید این را بگویم که خیلی از بازیکنان را ما به برانکو معرفی کردیم. در پست دفاع چپ زمانی که نتوانستیم ضرغام را جذب کنیم خودمان سعید حیدریه را به برانکو پیشنهاد دادیم و او موافقت کرد که حیدریه به پرسپولیس بیاید. البته این را هم باید تاکید کنم بازیکنی چون ضرغام اسماعیل از همان ابتدا هم در لیست برانکو نبود اما پس از اینکه نتوانستیم مهرداد جماعتی را جذب کنیم خودمان ضرغام اسماعیل را به برانکو پیشنهاد دادیم.

* شما در حال حاضر سرپرست باشگاه پرسپولیس هستید. چه زمانی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتخاب می‌شود؟

من در حال حاضر با تمام اختیارات مدیرعاملی کار می‌کنم بنابراین فکر نمی‌کنم مشکلی از این بابت وجود داشته باشد. پیش از این به خاطر حضورم در صندوق پیشکسوتان نمی‌توانستم به عنوان مدیرعامل انتخاب شوم اما الان که مشکلات قانونی حل شده ان‌شاءالله به زودی حکم مدیرعاملی‌ام را می‌گیرم.

* آیا قبول دارید باشگاه پرسپولیس با مشکلات مالی مواجه است؟


بله این موضوع را قبول دارم. بازیکنان‌مان مدتی است که هیچ پولی را دریافت نکرده‌اند و تحت فشار هستند اما باید این را بدانند که من در تلاش هستم تا هرچه زودتر مشکلات مالی باشگاه را برطرف کنم تا حق و حقوق بازیکنان را پرداخت کنم. ما در حال حاضر به دنبال این هستیم که به همه نشان بدهیم یک تیم هستیم و پرسپولیس را مانند یک باشگاه اداره کنیم. اگر تمام ارکان باشگاه با هم همسو شوند، مطمئنا خروجی آن موفقیت خواهد بود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس