کد خبر 461337
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۳

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور بهترین روش و چگونگی نقد طرح نظام تحول سلامت که بزرگ‌ترین طرح ملی ایران در حوزه سلامت است، را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، پس از 16 ماه از اجرای طرح تحول سلامت می‌توان این طرح را در چهارچوب نقد و بررسی کارشناسی قرار داد، کما اینکه وزارت بهداشت نیز چندین ماه قبل همایشی با عنوان (همایش ملی نقد عملکرد دولت یازدهم در حوزه سلامت) در این رابطه برای نقد علمی طرح تحول سلامت برگزار کرد ولی به گفته سید حسن هاشمی وزیر بهداشت منتقدانه قوی در این همایش شرکت نکردند و اکثر منتقدانه طرح ترجیح دادند در پشت تریبون‌ها به نقد طرح سلامت بپردازند که هاشمی نیز در همان زمان برگزاری این همایش به این مسئله انتقاد کرد که چرا منتقدانه به جای گردهم آمدن در جلسات کارشناسی، نقدهای خود را مایلند رسانه‌ای کنند.

در این رابطه محمد رئیس زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به عنوان یکی از نهادهای مطالبه‌گر در حوزه سلامت درباره چگونگی نقد طرح تحول سلامت عنوان کرد: آنچه مشخص است این‌ است که اجرای هر طرح کلانی در کشور کار راحتی نیست و حتماً دارای نقاط قوت و ضعفی خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در دفاع از اجرای طرح تحول ضمن حمایت از وزیر بهداشت گفت: به هر حال طرح تحول سلامت باعث رضایتمندی مردم و مسئولان شده است و طرح نوپایی است، دکتر هاشمی نیز کار بسیار بزرگ و سنگینی را شروع کردند، هدف وی نیز سر و سامان دادن به حوزه سلامت است.

رئیس زاده خاطرنشان کرد: بنابراین اگر نقدی نیز به طرح تحول سلامت وارد است مانند هر طرح دیگری بهتر است در فضای کار‌شناسی و فنی به آن پرداخته شود و از بُردن این نقد‌ها به فضای رسانه‌ها و عمومی جلوگیری شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس