کد خبر 460930
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

سرپرست معاونت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، جزئیات فعالیت این صندوق در صنعت حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای را، تشریح کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا برادران  به اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: ما فعالیت هایی در صنعت حمل و نقل، ریلی، هوایی و جاده ها و آزادراه ها داریم به طوری که در صنعت حمل و نقل و هوایی قرار است با برنامه ریزی های انجام شده ۲۵ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مبانی و مدل های طرح را آماده کرده ایم و با تامین مالی آن امیدواریم بتوانیم حداقل ۱۰۰ فروند هواپیما را به ناوگان هوایی کشور اضافه کنیم و آمادگی داریم در این خصوص سرمایه گذاری های لازم را با روش های مختلفی مانند صندوق توسعه ملی، فاینانس خارجی و منابع خود صندوق انجام دهیم.

برادران با اشاره به اینکه در صنعت حمل و نقل ریلی هنوز صندوق بازنشستگی کار قوی انجام نداده است، گفت: در این بخش بیشتر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری شستا اقدام کرده اما به دلیل اینکه قرار است هولدینگ حمل و نقل بزودی در صندوق راه اندازی شود به همین دلیل یکی از موارد با اهمیت و استراتژی های مهم ما در این بخش انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت سرمایه گذاری و اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: حضور ما در حمل و نقل بیشتر در شرکت ملی نفتکش است که بزرگترین ناوگان حمل و نقل بین المللی کشور محسوب می شود و بعد از آن نیز کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که در هر دوی آنها سهام مدیریتی داریم و با توجه به توافقاتی که انجام شده اداره شرکت کشتیرانی با تامین اجتماعی است و ما سهامدار هستیم.

وی به پیشنهاد دریافت عوارض در آزادراه ها نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در این آزادراه ها نقاط حادثه خیزی وجود دارد که هر ساله باعث ایجاد تصادفات و فوت و زخمی شدن بسیاری از هموطنان می شود به همین دلیل پیشنهاد داده ایم تا با شناسایی نقاط حادثه خیز و تامین اعتبار عوارضی در آن آزادراه دریافت و ما نیز نسبت به ترمیم و تکمیل آن اقدام کنیم.

برادران با تاکید بر اینکه آزادراه امیرکبیر در دست ترمیم و تکمیل است، گفت: ابتدا روشنایی های خود آزادراه درست می شود و بعد کل آزادراه و نقاط حادثه خیز آن ترمیم و تکمیل خواهد شد که این موضوع به مرور در حال انجام است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس