با همت و تلاش شبانه‌روزی متخصصان مرکز تعمیرات الکترونیک (مجتمع اندازه‌شناسی) تستر engine speed در فرماندهی آماد و پشتیبانی هوایی نهاجا طراحی و ساخته شد.

به گزارش مشرق، متخصصان مرکز تعمیرات الکترونیک فرماندهی آماد و پشتیبانی هوایی نهاجا با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا مبنی بر خودکفایی، نوآوری و شکوفایی و قطع وابستگی خارجی و جلوگیری از خروج ارز، دستگاه engine speed که برای اندازه‌گیری دور موتورهای مختلف جت به کار برده می‌شود را طراحی و تولید کردند.

بنابراین گزارش این دستگاه در کابین آزمایش موتور هواپیما قرار می‌گیرد و همراه با سایر دستگاه‌های موجود در کابین برای تست زمینی موتور هواپیما به کار برده می‌شود.

گفتنی است سازنده خارجی این دستگاه کتاب فنی برای این تستر ارائه نداده است؛ اما متخصصان نیروی هوایی ارتش با توجه به قابل خرید نبودن این دستگاه در بازار و برای جلوگیری از رکود عملیاتی در بخش موتور جت، اقدام به طراحی و ساخت تستر engine speed کردند.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مسعود ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    1 0
    خبر خیلی خوبی بود این ها همه خبر از پایان ساخت موتور توربوفن ملی میده به امید این که این موتور رو رو جنگنده ی ملی قاهر نصب کنیم و دیگه نیازی به سوخو 30 یا سوخو35 نداشته باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس