وزیر کشور با بیان اینکه در انتخابات مرّ قانون رعایت می‌شود، گفت: به هیچ وجه به حرکت‌هایی که بخواهند قانون را خدشه‌دار کنند، اجازه نخواهیم داد.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولت یازدهم در نشست هم‌اندیشی که صبح امروز (شنبه) با نخبگان و فعالان غیردولتی در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، گفت: دولت اکنون در آستانه سومین سال کاری خود است که با همه شرایطی که بر آن حاکم بود توانست در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی به موفقیت برسد.

وی ادامه داد: تلاش کردیم که عرصه سیاست داخلی با سیاست خارجی پیش برود چرا که موفقیت در عرصه سیاست خارجی لازمه‌ای دارد و آن اقتدار در عرصه سیاست داخلی است که این اقتدار برگرفته از مقاومت و استقامت مردم، انسجام و وحدت ملی، تأثیرگذاری در تحولات منطقه‌ای، ثبات و آرامش اقتصادی و همگرایی در حوزه اجتماعی و تأمین امنیت در کشور است.

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود با اشاره به قانون انتخابات اظهار داشت: ما تابع قوانین و فعالیت‌های اجرایی کشور هستیم و انتخابات هم قانون خاص خود را دارد که این قانون قابل بازنگری و تجدیدنظر است اما تا زمانی که این قانون هست ما باید به آن پایبند باشیم.

وی با تشریح عملکرد نهادهای نظارتی و اجرایی در امر انتخابات تصریح کرد: آنچه که به هیأت‌های نظارت در انتخابات بر می‌گردد در چارچوب قوانین و روالی که در چند سال گذشته به آن عمل کرده‌ام و ما اگر احساس کنیم حقی در جایی ضایع شده است یقین بدانید برای رفع آن با تعامل و مذاکره و مشورت با شورای نگهبان اقدام خواهیم کرد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: آنچه من به عنوان وزیر کشور اعلام می‌کنم آن است که در حوزه اجرا مرّ قانون رعایت خواهد شد و یقین بدانید بالاتر از قانون یا تحت عنوان آن حرکاتی که بخواهد قانون را خدشه‌دار کند، نه بنده و نه هیأت‌های اجرایی اجازه چنین کاری را نخواهیم داد و این را یقین بدانید که اجازه چنین کاری داده نخواهد شد.

وزیر کشور با بیان اینکه هیأت‌های اجرایی و نظارت انتخابات و رئیس‌جمهور از ظرفیت خود برای اجرای قانون استفاده خواهند کرد تا حق کسی ضایع نشود، تصریح کرد: وقتی می‌گوییم حق یعنی دو بال دارد یکی حقوق عمومی که حق ملت و نظام در جامعه است و دیگری حقوق خصوصی که حق افراد و نامزدها است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس