معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش گفت: آزادگان عزیز با رشادت و دلیری خود در دوران دفاع مقدس و با صبوری و استقامت بی‌بدیل در سال‌های اسارت، زیباترین تابلو ایثار و فداکاری را خلق کردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش صبح امروز در مراسم صبحگاه ستاد این نیرو ضمن تبریک فرارسیدن 26مرداد ماه، سالروز ورود آزادگان به میهن عزیزمان گفت: آزادگان، شهدای زنده‌ای هستند که با صبر، استقامت و ولایت‌مداری خود برگ‌های زرینی را به تاریخ این مرز و بوم افزودند.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش به دلیل عملکرد مثبت و حضور موفقی که در عملیات‌های مهم دوران دفاع مقدس داشت، علاوه بر تقدیم شهدای والامقام، آزادگان سرافرازی را نیز به میهن تقدیم کرده است

نصیرزاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان 8 سال دفاع مقدس یادآور شد: شهید سرلشکر خلبان حسین لشگری که سیدالاسرای ایران لقب گرفته است، نماد آزادگی و استقامت در بین همه آزادگان ایران اسلامی به شمار می‌رود. شهید لشگری 18 سال شکنجه زندان‌های رژیم منحوس بعث را به قید و بندهای دنیوی ترجیح داد تا بهانه‌ای برای متجاوز خواندن ایران در جنگ به دست دشمن ندهد.

نصیرزاده گفت: نیروی هوایی ارتش به وجود چنین آزادگانی افتخار می‌کند و تکریم و قدردانی از این بزرگواران را یکی از وظیفه‌های اصلی خود می‌داند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش نیروی هوایی در دفاع مقدس، اشاره کرد و گفت: این نیرو ماه‌ها قبل از آغاز رسمی جنگ تا بعد از پذیرش قطعنامه برای دفاع از کشور، حضوری مقتدرانه داشت و در عملیات مرصاد که در 5 مرداد 1367 و بعد از پذیرش قطعنامه رخ داد، با 120 سورتی پرواز و 360هزار پوند بمب طومار منافقین را در هم پیچید.

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: منافقین با تحریک ابرقدرت‌های جهانی و صدام و با هدف اشغال 48 ساعته تهران در این عملیات که خودشان آن را فروغ جاویدان نامیده بودند وارد عمل شدند، غافل از اینکه، ایستادگی مردمی، رشادت‌های نیروهای مسلح و بویژه نیروی هوایی ارتش، این عملیات را برای آنها به ننگ جاودانه بدل ساخت.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس