نمایندگی فلسطین در سازمان ملل طرح بر افراشتن پرچم کشورهای ناظر در مقر اصلی این سازمان و سایر دفاترش را ارائه داد.

به گزارش مشرق، نمایندگی فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل پیش نویس طرح بر افراشته ساختن پرچم کشورهای ناظر در این سازمان بین‌المللی و دفاتر زیر مجموعه‌اش را تقدیم کرد.

به گزارش وبگاه خبری «النشره»، این طرح دو کشور فلسطین و واتیکان را به طور مشخص مد نظر دارد زیرا به جر این دو کشور، عضو ناظر دیگری در سازمان ملل وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، این طرح یک ماه قبل از سفر پاپ فرانسیس رهبر واتیکان به آمریکا ارائه شد. قرار است پاپ در سفر به نیویورک در مجمع عمومی سازمان ملل نیز سخنرانی کند ولی واتیکان از فلسطین خواست در طرح مذکور هیچ نامی از واتیکان به میان نیاورد.

بر اساس این گزارش، همزمان شدن این اقدام فلسطین با سفر پاپ به آمریکا سبب شده است تا طرفداران این طرح امیدوار باشند مجمع عمومی سازمان ملل، این پیشنهاد را پیش از سفر پاپ به نیویورک به تصویب برساند.

به رسمیت شناختن کشور فلسطین و همچنین استقبال واتیکان از به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2012 موجب خشم مقام های رژیم صهیونیستی شده بود.

بر اساس این گزارش، سازمان ملل تا کنون فقط پرچم کشورهایی را در مقابل ساختمانش نصب می‌کرد که عضو کامل این سازمان بودند و پرچم فلسطین به عنوان یک عضو ناظر در این میان جائی نداشت.

بر اساس این طرح که کشورهای عضو اتحادیه عرب در مجمع عمومی سازمان ملل نیز  آن را حمایت کرده‌اند پرچم واتیکان و فلسطین به عنوان دو عضو ناظر در کنار پرچم دیگر کشورها که اعضای کامل سازمان ملل هستند در مقابل ساختمان این نهاد برافراشته خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس