کد خبر 459604
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از اطلاعات به دست آمده شورای امنیت سازمان ملل فاش کرد که ارتش جنوب سودان، سلاح های جنگی ساخت رژیم صهیونیستی را مورد استفاده قرار می دهد.

به گزارش مشرق، روزنامه هاآرتص نوشت: کارشناسان شورای امنیت سازمان ملل طی گزارشی درباره سودان، نسبت به استفاده ارتش و افسران جنوب سودان از سلاح های ساخت رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

در این گزارش، به تصاویر میدانی استناد شده که سلاح های تولیدی IWI (تولیدی رژیم صهیونیستی) را به نمایش می گذارد. در این تصاویر، اسلحه های مدل ACE (نوع جدید و پیشرفته تر تیربار «جلیل» Galil )دیده می شود که تولیدی اسلحه سازی های رژیم صهیونیستی است.

این گزارش اشاره ای به ارزیابی کارشناسان درباره تعداد سلاح های ارسال شده رژیم صهیونیستی به سودان نکرده است.

کارشناسان اشاره کرده اند که بخشی از سلاح های ساخت رژیم صهیونیستی پیش از شروع جنگ در جنوب سودان، به نیروهای امنیت ملی این کشور تحویل داده شده است؛ اما این سلاح ها هم اکنون در اختیار گروه های دیگری موسوم به ارتش آزاد مردمی سودان و افسران عالی رتبه سودانی و محافظان آنها قرار دارد. این نیروها در واقع همان نیروهای پلیس محلی هستند که سیستم امنیتی دولت جنوب سودان را تشکیل می دهند.

در این گزارش همچنین آمده است: ارتش آزاد مردمی سودان در جولای سال گذشته یک محموله سلاح و ادوات جنگی چینی Norinco را در سودان تحویل گرفت که شامل 100 موشک ضد تانک و حدود 10 هزار قطعه سلاح اتوماتیک بود.
چین در ماه سپتامبر تصمیم به توقف صادرات سلاح به جنوب سودان را گرفت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس