کد خبر 459547
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۷

«توماش سیمونیاک» وزیر دفاع لهستان تاکید کرد آمریکا قصد دارد اواسط سال ۲۰۱۶ برای اولین بار سلاح های سنگین در دو پایگاه لهستانی مستقر کند.

به گزارش مشرق، سیمونیاک در گفتگو با خبرگزاری فرانسه عنوان کرد: بعد از مطالعات میدانی و گفتگو با شرکای آمریکایی خود دو پایگاه را برای استقرار سلاح سنگین ارتش آمریکا مشخص کردیم. وی پیش بینی کرد که نیمه ۲۰۱۶ این اقدام عملی شود.

وزیر دفاع لهستان با بیان اینکه این اقدامی موقتی نیست بلکه برای سال‌ها و دهه‌ها است، افزود: این اقدام، گامی دیگر در جهت حضور بیشتر آمریکا در لهستان و منطقه است.
از سوی دیگر یک مقام دفاعی روسیه در واکنش به این گزارش ‌ها گفته است اگر واشنگتن سلاح‌ های سنگین خود را در چند کشور دریای بالتیک و کشورهای شرق اروپا مستقر کند روسیه نیروهای خود را در امتداد مرزهای غربی ‌اش تقویت خواهد کرد

پیشتر واشنگتن از استقرار موقت سلاح های سنگینش در لهستان، رومانی، بلغارستان و کشورهای حوزه بالتیک خبر داده بود. در همین حال «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان با تاکید بر نیاز کشورش به تضمین های امنیتی، حضور ناتو در خاک این کشور را خواستار شد. وی گفت: پایگاه های ناتو شامل تجهیزات و یگان های ناتو در مرکز و شرق اروپا خواهد بود.

گفتنی است در واکنش به این خبر سخنگوی رئیس ‌جمهوری روسیه گفته است که «ولادیمیر پوتین» فقط در پاسخ به بیانیه رسمی آمریکا در این باره اظهارنظر خواهد کرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس