کد خبر 459256
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸

وزارت دفاع الجزایر روز چهارشنبه از هلاکت 2 سرکرده خطرناک گروه های تروریستی در شرق این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع الجزایر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: یگان هایی از نیروهای ویژه ارتش الجزایر شامگاه گذشته (سه شنبه) طی عملیاتی سرکرده تروریستی معروف به «نفله نور الدین» و معاونش «بوحنیکه عبد الوهاب» را در شهرک «الطاهیر» در استان «جیجل» به هلاکت رساندند.

این بیانیه افزود: این 2 تروریست خطرناک در سال 1994 میلادی به گروه های تروریستی ملحق شده بودند.

این بیانیه یادآورشد : نیروهای ارتش الجزایر موفق شدند 2 قبضه کلاشینکف و یک بمب دستی و 6 مخزن حاوی سلاح و تجهیزات نظامی تروریست ها را کشف و ضبط کنند.

وزارت دفاع الجزایر اعلام کرد: در عملیات ویژه نیروهای ارتش این کشور که از هفته پیش در استان های «جیجل» و «سکیکده» علیه ترورست ها آغاز کرده شده است تاکنون 5 تروریست به هلاکت رسیده و 3 قبضه کلاشینکف، مقادیری گلوله آر پی جی و 9 مخزن حاوی ادوات نظامی متعلق به عناصر تروریستی کشف و ضبط شده است.

بر اساس اعلام وزارت دفاع الجزایر، تاکنون 102 تروریست در این کشور کشته و یا بازداشت شده و یا خود را تسلیم نیروهای مسلح این کشور کرده است.
در بیانیه یاد شده آمده است: عملیات نظامی علیه تروریست ها در مناطق شمال شرقی الجزایر همچنان ادامه دارد و بنا بر گزارش های اعلام شده از سوی منابع نظامی، سرکرده گروه تروریستی القاعده در مغرب اسلامی به نام «عبدالمالک دروکدال» معروف به «ابو مصعب عبد الودود» در میان تروریست ها مورد محاصره در این منطقه قرار دارد.

براساس گزارش ها، بسیاری از شهروندان ساکن در مناطق شمال شرقی الجزایر، پس از برقراری امنیت به خانه و کاشانه خود بازگشتند، اما در روزهای اخیر و پس از آنکه تروریست ها برخی از مناطق را دوباره به اشغال در آوردند، مجبور به ترک منازل خود شدند. این در حالی است که نیروهای ارتش الجزایر عملیات های خود را برای سیطره مجدد بر این منطقه و نیروگاه تولید برق آن که تحت اشغال تروریست ها، افزایش دادند.

وزارت دفاع الجزایر پیشتر تاکید کرد که برای تضمین امنیت الجزایر و ثبات در منطقه نیروهای مسلح این کشور می بایست با تمام تجهیزات لازم در مرزهای الجزایر با کشورهای همسایه مستقر شوند.

الجزایر علاوه بر مشکلات یاد شده اکنون در مرزهای جنوبی خود با یک جریان تندرو در تونس پس از انقلاب در این کشور روبه رو شده است که جبهه جدیدی در 965 کیلومتر مرز مشترک تونس و الجزایر به وجود آورده است.

در همین راستا گروهک های تروریستی در کوهستان شعانبی واقع در میان غرب تونس و شرق الجزایر مستقر شده اند و این منطقه به نقطه عبور تروریست ها میان دو کشور تبدیل شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس