کد خبر 459054
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

مرکز امار ایران در گزارش جدیدی از رشد منفی صادرات کشاورزی و شکار و جنگلداری، استخراج معدن، شیلات و صنعت در بهار ۹۴ خبر داد.

به گزارش مشرق، در گزارش مرکز آمار ایران آمده است: صادرات بخش کشاورزی، شکار و جنگلداری در بهار ۱۳۹۴ نسبت به ماه مشابه سال قبل از رشد منفی برخوردار بوده است. (منفی ۱۶.۰۶ درصد) این در حالی است که صادرات این محصولات نسبت به فصل قبلی(زمستان ۱۳۹۳) از رشد منفی قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است(منفی ۶۶ درصد). واردارت در این بخش نیز همچون صادرات رشد منفی را تجربه کرده است اما این واردات در مقایسه با فصل قبلی رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرده است(۲۷ درصد).

بنابراین گزارش، صادرات بخش استخراج معدن در بهار ۱۳۹۴ نسبت به ماه مشابه سال قبل از رشد منفی برخوردار بوده است(منفی۴۳.۷ درصد) این درحالی است که صادرات این محصولات در نسبت به فصل قبلی(زمستان ۱۳۹۳) از شد مثبت قابل توجهی برخوردار بوده است(۱۷۲ درصد). واردات در این بخش نیز همچون صادرات رشد منفی اما کم (منفی۶) را تجربه کرده است اما این واردات در مقایسه با فصلی قبلی رشد منفی قابل ملاحظه‌ای را طی کرده است(منفی ۶۱ درصد).

در بخش شیلات، صادرات نسبت به فصل مشابه سال قبل و فصل قبلی به ترتیب منفی ۵۲.۵ ومنفی ۴۸.۲ رشد داشته است این درحالی است که واردات محصولات بخش شیلات نسبت به فصل سال قبل و فصل قبلی به ترتیب ۳۷ درصد و ۵۴ درصد رشد را طی کرده است.

در بخش صنعت، صادرات نسبت به فصل مشابه سال قبل و فصل قبلی به ترتیب ۵ درصد و منفی ۴۰ درصد رشد داشته است این درحالی است که برخلاف صادرات، واردات نسبت به فصل مشابه سال قبل و فصل قبلی به ترتیب منفی ۱۴ درصد و ۲۲ درصد رشد را پشت سرگذاشته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس