کد خبر 458873
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که یک فروند پهپاد زمانی که باراک اوباما در حال بازی گلف بوده، بسیار به وی نزدیک شده و این مساله هشدار دیگری را برای سرویس مخفی آمریکا در پی داشته است.

به‌ گزارش مشرق به‌نقل از اسپاتنیک، اداره هوانوردی آمریکا اعلام کرد که حادثه پرواز یک فروند هواپیمای بدون سرنشین در نزدیکی محل بازی گلف باراک اوباما رئیس جمهور این کشور، طی ماه مارس در باشگاه ملی گلف فلوریدا در شهر پالم سیتی اتفاق افتاده و این پهپاد تا حد زیادی به این محل نزدیک شده است.

هنوز به درستی مشخص نیست که این پهپاد تا چه حدی به رئیس جمهور آمریکا نزدیک شده است و آیا این پهپاد با هدف خاصی در نزدیکی محل اقامت اوباما به پرواز درآمده است یا نه.

طی ماه‌های گذشته چند حادثه مشابه دیگر نیز اتفاق افتاده است. طی سال گذشته 2 فروند پهپاد در محوطه کاخ سفید سقوط کرده است. این سومین مورد از پرواز پهپادها در نزدیکی باراک اوباما به شمار می رود.

سرویس مخفی آمریکا هنوز در خصوص این حادثه موضع گیری و اظهار نظر نکرده است. قوانین مربوط به ممنوعیت پرواز هواپیماها در نزدیکی مناطق حفاظت شده و امن به طور منظم نقض شده است. هواپیماهای بدون سرنشین باید در ارتفاعی کمتر از 400 پا پرواز کنند تا وارد حریم هوایی سایر هواپیماها به خصوص هواپیماهای مسافربری نشوند ولی مقام های آمریکایی ابزارهای محدودی را برای اجرای این قانون در اختیار دارند.

خطر آسیب رساندن پهپادها به موتور یا سایر تجهیزات هواپیماهای تجاری و مسافربری بسیار بالا است. به اعتقاد کارشناسان صنایع هوایی، هر اندازه که پرواز غیر قانونی پهپادها بیشتر شود، احتمال بروز خطر بیشتر می شود.

البته این خطر تنها محدود به احتمال برخورد پهپادها با سایر هواپیماها نمی شود بلکه تروریست ها می توانند با استفاده از پهپادها به هواپیماها و سایر اهداف نیز حمله کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس