کد خبر 458848
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

تقریبا یک ماه پیش ایران و کشورهای عضو 1+5 پس از مذاکرات طولانی مدت توانستند به نتیجه ای نهایی دست یابند.

به گزارش مشرق، توافق هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 پس از چندین دوره مذاکرات فشرده به دست آمد و به عنوان یکی از بزرگ ترین پیروزی های دیپلماسی در جهان شناخته می شود.

پس از انتشار نهایی نتایج مذاکرات افراد بسیاری از تمام کشورهای جهان با انتشار تصاویر و نوشته های خود از آن حمایت کردند. در میان این افراد هزاران نفر از شهروندان ایرانی و خارجی و چهره های مشهور و شناخته شده از جمله بسیاری از بازیگران خارجی، گروه های مختلف از دانشمندان، نمایندگان کنگره آمریکا و افراد مطرح در زمینه ساخت تکنولوژی نیز به شکلی جدی از نتیجه نهایی مذاکرات حمایت کردند.


حامیان توافق هسته ای ایران و 1+5///////// منتشر نشود!!!

حامیان توافق هسته ای ایران و 1+5///////// منتشر نشود!!!


تعدادی از هنرمندان مشهور هالیوودی نیز در نامه ای سرگشاده از قرارداد هسته ای ایران و سایر کشورهای جهان حمایت کردند. در این نامه که توسط 98 نفر امضا شده است هشدار داده شده که رد قرارداد هسته ای اشتباه بسیار بزرگی است که عواقب سنگینی را به همراه خواهد داشت.


حامیان توافق هسته ای ایران و 1+5


باراک اوباما نیز در کنفرانسی از حامیان خود خواست، به کنگره آمریکا برای جلب حمایت نمایندگان از توافق اتمی با ایران فشار بیاورند. وی همچنین در کنفرانسی تلفنی با هزاران نفر از حامیان خود، که کاخ سفید آن را ترتیب داده بود گفت: شما باید فعالیت بیشتری کنید، صدایتان رساتر باشد، بیشتر سهیم شوید و به اطلاعاتتان بیافزایید.

اوباما می‌گوید توافق اتمی با ایران بسیار خوب است و ما باید از آن سرافراز باشیم.



حامیان توافق هسته ای ایران و 1+5



در حال حاضر بسیاری از رسانه های مخالف دولت اوباما به شدت در حال تبلیغات ضد توافق هستند و به همین دلیل کاخ سفید نیاز دارد تا با آن ها مقابله کند که به دنبال آن گزارش‌هایی از آغاز تلاش جدید کاخ سفید برای حمایت از این توافق نامه صورت گرفته است که از جمله آن می توان به  ایجاد صفحه های مخصوص در شبکه های اجتماعی اشاره کرد.



حامیان توافق هسته ای ایران و 1+5



29 نفر از دانشمندان ارشد نیز در نامه ای دو صفحه ای از نتیجه مذاکرات هسته ای حمایت کردند که در میان آنها نام تعدادی از برترین متخصصان هسته ای و دریافت کنندگان جایزه نوبل نیز به چشم می خورد.



حامیان توافق هسته ای ایران و 1+5


ده‌ها ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا نیز در نامه‌ای سرگشاده که در روزنامه واشنگتن‌پست منتشر شد، از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کردند و خواستار تأیید آن در کنگره این کشور شدند. آنها در این نامه توافق هسته‌ای با ایران را کارآمدترین راهکار موجود فعلی برای ممانعت از دست‌یافتن ایران به سلاح هسته‌ای (طبق ادعای آمریکا و متحدانش) دانسته‌اند.


حامیان توافق هسته ای ایران و 1+5


در یکی از آخرین اخبار منتشر شده نیز بیش از 110 هزار نفر از حامیان حزب دموکرات در آمریکا تهدید کرده اند که در صورت مخالفت اعضای این حزب با توافق هسته ای بیش از 30 میلیون دلار از کمک های مالی خود به این حذب را پرداخت نخواهند کرد.


حامیان توافق هسته ای ایران و 1+5

26 نفر از سناتورهای آمریکایی نیز تاکنون حمایت کامل خود را از قرارداد هسته ای ایران اعلام کرده اند. در حال حاضر کنگره آمریکا برای تائید قرار داد هسته ای ایران به 34 رای مثبت نیاز دارد.

حامیان توافق هسته ای ایران و 1+5


منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس