یک روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه در اروپا فضای سیاسی درباره توافق مانند آمریکا نیست تاکید کرد که در اتحادیه اروپایی نگرانی از ایران به اندازه آمریکا نیست.

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی با اشاره به سفرهای اخیر مقامات ارشد اروپایی به تهران تصریح کرد که اتحادیه اروپا به اندازه آمریکا از ایران نگران نیست.
 
این روزنامه با اشاره به اینکه توافق هسته ای ایران یک کشمکش سیاسی جدی در آمریکا ایجاد کرده است که در آن میلیون‌ها دلار هزینه شده تاکید کرد که این در شرایطی است که اروپا را سکوتی قابل توجه فرا گرفته است. این مسئله به طور ویژه در انگلیس، فرانسه و آلمان که بخشی از 5+1 بودند، به چشم می‌آید.
 
در همین زمینه کامیل گراند مدیر موسسه تحقیقات استراتژیک در پاریس به نیویورک تایمز گفت: در اروپا ما کشکمشی درباره توافق هسته‌ای با ایران مشاهده نمی‌کنیم و در فرانسه من حتی یک سیاستمدار یا کارشناس را نمی‌شناسم که علیه توافق صحبت کرده باشد هرچند برخی در حین مذاکرات انتقاداتی را مطرح می‌کردند.
 
کامیل گراند با اشاره به اینکه برجام در فرانسه بازها را هم راضی کرده است، تصریح کرد که از نظر وی توافق نهایی بهتر از چیزی بود که انتظارش را داشت و از عمق و کیفیت توافق شوکه شد.
 
نیویورک تایمز در ادامه با اشاره به اینکه عمق اختلافات میان تهران-واشنگتن از سال 1979 و قطع رابطه بیش از اختلافات ایران و اروپا بوده است، تاکید کرد که پرونده ایران در آمریکا موضوعی جنجالی است چراکه بخشی از مباحثات سیاست داخلی در این کشور است.
 
آقای گراند در ادامه این گزارش تاکید کرد که در اروپا کسی راه حلی به جز مذاکره درپی تحریم را مد نظر ندارد، اظهار داشت که گزینه نظامی به طور جدی در اروپا بررسی نشد ولی در آمریکا سال‌ها موضوع بحث‌ها بوده است.
 
نیویورک تایمز در ادامه با اشاره به اینکه اسرائیل هم در تشدید تقابل میان آمریکا و ایران نقشی فعال دارد، نوشت: طرفداران اسرائیل هزینه سنگینی را برای متوقف کردن توافق انجام داده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هرمزچرم شیر ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    دوستان عزیز مشرقی و هموطنان شریفم به این مهم توجه کنند : در صورت رد برجام ، ایران بزرگترین ضربت را که بالاتر از تسخیر لانه جاسوسی و شکست عملیات طبس و کودتای نوژه و شکست اهداف تجاوزکاری 8 ساله بعثی صهیونیستی و عمیق تر و تلخ تر از شکست فتنه 88 است به آمریکا وارد می آورد برای اینکه در صورت رد برجام به هر دلیلی ، آمریکا توان نگه داشتن اروپایی ها را بر سر ادامه تحریم های ایران نخواهد داشت ! و بکلی منزوی می گردد یکبار دیگر این نوشته را مرور کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس