کد خبر 458675
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷

معاون دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان با بیان اینکه ۴۰ درصد انرژی مصرفی کشور در حوزه ساختمان صرف می‌شود، گفت: بیشترین اتلاف انرژی مربوط به ساختمان‌های دولتی و عمومی است.

به گزارش مشرق، رضا شیخ‌انصاری امروز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین مصرف انرژی کشور در بخش ساختمان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: 40 درصد انرژی مصرفی کشور در حوزه ساختمان صرف می‌شود؛ از این رقم 50 درصد به روش‌های مختلف هدر می‌رود و بیشترین سهم تلف شدن انرژی در ساختمان مربوط به ساختمان‌های عمومی و دولتی است.

معاون دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان افزود: برآوردها نشان می‌دهد بین 10 تا 20 درصد انرژی تلف‌شده در ساختمان‌ها استحصال می‌شود، 3 تا 5 روز برای یک ساختمان عمومی زمان لازم است، تا ممیزی انرژی اجرا شود.

شیخ انصاری گفت: پس از تصویب قانون، موضوع بازنگری در مبحث 19 مقررات ملی ساختمان مطرح شد، سپس راهنمای مبحث 19 طراحی و ابلاغ شد.

معاون دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان بیان کرد: پس از آن، بررسی آیین‌نامه اجرایی ماده 18 مطرح شد و آیین‌نامه در دستورکار کمیسیون امور زیربنایی قرار گرفت و هم‌اکنون در حال بررسی است.

وی در مورد آیین‌نامه برچسب مصرف انرژی در ساختمان، اظهار داشت: در گام اول برای ساختمان‌های با متراژ خاص و در شهرهای خاص به صورت پایلوت برنامه‌هایی داریم و این امر در آینده به ساختمان‌های دیگر نیز تسری می‌یابد.

وی اظهار داشت: ساختمان‌ها باید شناسنامه فنی و ملکی داشته باشند و مؤلفه‌های فنی و علمی ساختمان مشخص باشد.

معاون دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان تأکید کرد: یکی از شاخص‌های ارزیابی کیفی و فنی ساختمان موضوع برچسب انرژی است.

بنا بر این گزارش، در ادامه رئیس دبیرخانه انرژی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: شدت مصرف انرژی مشکل بزرگی در دنیا است و در ایران هم در حال رشد است.

مسعود قاسم‌زاده با بیان اینکه مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در حال بازنگری است، گفت: با همکاری معاونت ساختمان و مسکن وزارت راه، تدوین آیین‌نامه اجرایی ماده 18 قانون اصلاح مصرف انرژی انجام شد.

وی افزود: کمیته انرژی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی شکل گرفته است، تا فعالیت‌ها در این عرصه هماهنگ شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس