کد خبر 458064
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵

نیروهای امنیتی در ترکیه 126 نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش در این کشور طی یک ماه گذشته دستگیر کرده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه تودی‌زمان براساس گزارش منتشر شده توسط وزرات دادگستری ترکیه خبر داد که 126 نفر از شهروندان این کشور که با داعش ارتباط داشته اند، راهی زندان شده‌اند.

این گزارش که در هفته گذشته در کابینه ترکیه هم توسط وزیر دادگستری ارائه شده و تصریح دارد که بین 1000 تا 1300 نفر از اتباع ترکیه‌ای به داعش پیوسته‌اند.

این گزارش که در اختیار احمد داود اغلو هم قرار گرفته تاکید دارد که تعدادی از ترکیه‌های پیوسته به هنوز به کشور با نگشته‌اند و برخی دیگر نیز کشته شده‌اند.

پس از آنکه انفجار در شهر سوروچ ترکیه منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 100 نفر شد، دولت ترکیه با توجه به اینکه داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته بود،‌ اعلام کرد که مواضع این گروه تروریستی را قرار می‌دهد و طی حملاتی به دفاتر و افراد مرتبط با این گروه تعدادی از شاخه های وابسته به این گروه را در شهرهای مختلف دستگیر کرد.

دولت ترکیه در حالی عملیات مقابله با تروریسم را به اسم مقابله با داعش آغاز کرده که بیشتر مواضع شبه نظامیان کرد پ‌ک‌ک را هدف قرار می‌دهد و این در شرایطی است که دولت ترکیه از سوی جامعه جهانی به دلیل همکاری با تروریست‌های داعشی برای رسیدن به اهدافش در سوریه و عراق به شدت مورد انتقاد قرار دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمدرضا ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    فکر کنم تیتر و متن خبر اشتباه منتشر شده و واقعیتش این باشه که : "دستگیری 126 نفر به اتهام عدم ارتباط با داعش در ترکیه " !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس