کد خبر 457827
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

سفیر کره شمالی در کویت ضمن اعلام اینکه کشورش در آستانه جنگ با کره جنوبی و آمریکا قرار دارد، افزود احتمال استفاده از سلاح هسته‌ای در این جنگ بعید نیست.

به گزارش مشرق، «سو چانگ سیک» سفیر کره شمالی در کویت اعلام کرد این کشور در آستانه جنگ با کره جنوبی و متحد آن آمریکا قرار دارد.

وی در گفت‌وگویی با وبگاه کویتی «الرای» گفت: اگر این جنگ اتفاق بیفتد، جنگی فراگیر خواهد بود که انواع سلاح از جمله سلاح هسته‌ای در آن استفاده خواهد شد.

سیک افزود: اکنون ۸ هزار کارگر کره شمالی در کویت، امارات و قطر هستند که خواستار پیوستن به ارتش کشورشانند تا کنار میلیون‌ها جوان دیگر در جنگ مقدس شرکت کنند.

وی تصریح کرد: در صورت بروز جنگ و حمایت آمریکا از کره جنوبی؛  پایگاه‌ها، منافع و نیروهای آمریکایی هدف مشروع ما خواهند بود و حتی خاک آمریکا نیز هدف قرار خواهد گرفت زیرا آمریکا و کره جنوبی با امضای توافق‌نامه‌ای مشترک اقدام به برگزاری مانوری مشترک در مرزهای جنوبی (کره شمالی) کرده‌اند و این یک عامل تحریک‌آمیز دیگر است.

سو چانگ سیک افزود: در صورت شکست مذاکرات دوطرفه جنگی فراگیر با کره جنوبی و تمام کشورهای حامی آن از جمله ژاپن آغاز خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • غلام شیش لول بند ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    شما دیگه چتونه تو این هیری ویری :|
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    طوری حرف میزنه که انگار کویت هم دشمن امریکاست کویت یکی از متحدان امریکاست و حیات فعلیشو مدیون امریکاست که از چنگ صدام درش اورد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس