سخنان وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی موجب شد برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی کنند او به دنبال بازگشت به عرصه سیاسی است و برخی دیگر هدف او را منحرف ساختن افکار عمومی از رسوایی مالی خود توصیف کردند.

به گزارش مشرق، سخنان «ایهود باراک» مبنی بر اینکه اسرائیل در آستانه حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران قرار داشته اما این طرح به خاطر نظامیان و سیاستمداران ترسو عقیم مانده است، باعث گمانه‌زنی‌هایی درباره هدف وی از بیان چنین سخنانی شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره نوشت، سخنان ایهود باراک می‌تواند عرصه سیاسی اسرائیل را تکان دهد. اکنون همه در اسرائیلی که نگران ایران است، درباره مصاحبه‌ای  صحبت می‌کنند که در آن باراک، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل را بدبین و دودل توصیف کرده است.

در این گزارش با اشاره به دوران نخست وزیری وی از سال 1999 تا 2001، کناره‌گیری او از قدرت و سپس بازگشت به سیاست در سال 2007 و فعالیت به عنوان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تا سال 2013 و کناره‌گیری دوباره از قدرت، آمده:‌ اکنون باراک 73 ساله فرصت برگشت دوباره به قدرت را ندارد. اما مصاحبه او که روز جمعه در کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی پخش شد، با انتشار بیوگرافی جدید او همزمان شد و باعث شد او مورد توجه عموم قرار گیرد.

«رینا مازلیاچ» تحلیلگر اسرائیل در این باره گفت: «تصور می‌کنم باراک مایل است به سیاست بازگردد. او می‌خواهد مورد توجه قرار گیرد».

اما روزنامه «جروزالم‌پست» از زاویه دیگری به تحلیل سخنان ایهود باراک پرداخت و نوشت: «عجیب است که چگونه برخی افشاگری‌ها می‌تواند افکارعمومی را از یک مسئله منحرف سازد. هفته گذشته بود که روزنامه «هاآرتص» گزارش داد پلیس به دنبال بررسی این موضوع است که آیا «ایهود باراک» از اعلام دارایی‌های خود در خارج از اراضی اشغالی خودداری کرده است یا خیر. به طور مرموزی، سه روز بعد یک فایل صوتی قدیمی از او که در آن چگونگی هدف خود برای حمله به ایران را تشریح می‌کند، منتشر شد و تیتر یک همه رسانه‌ها را به خود اختصاص داد و به این ترتیب رسوایی او فراموش شد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس