دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه ائتلاف حداکثری اصولگرایان با محوریت حضرات آیات یزدی، مصباح یزدی و موحدی کرمانی است،‌گفت: نظارت سه آیات عظام باعث اعتباربخشی ائتلاف اصولگراست و ما نسبت به دوره‌های پیش جلوتر هستیم.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره روند وحدت و ائتلاف جریان اصولگرا و تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان اظهار داشت: آنطور که بنده اطلاع دارم و اطلاعم نیز دقیق است، مسیر سه تشکل مؤتلفه، ایثارگران و پایداری که بیش از 10 ماه است با یکدیگر جلسه داشته و توانسته‌اند به راهکارهای بسیار مطلوبی برای ایجاد ائتلاف حداکثری و وحدت مطلوب بین اصولگرایان برسند، بسیار هموارتر شده است.

* ائتلاف حداکثری اصولگرایان با محوریت حضرات آیات یزدی، مصباح یزدی و  موحدی کرمانی است

زاکانی درباره محوریت این ائتلاف حداکثری اصولگرایان تصریح کرد: بناست این ائتلاف بر مبنای اصول و ارزش‌های اسلامی یک ائتلاف حداکثری را دنبال کند که در آن همه اصولگرایان بتوانند به فعالیت و مشارکت در سطوح مختلف تصمیم‌سازی، برنامه‌ریزی و اجرا بپردازند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بر همین اساس افزود: این اصول تحت نظر آیات بزرگوار حضرات آیات یزدی، مصباح یزدی و  موحدی کرمانی خواهد بود.

* توجه حدادعادل به مسیر اضلاع‌سه‌گانه موتلفه، پایداری و ایثارگران

وی با اشاره به نقش‌آفرینی شورای فقها برای اصولگرایان ادامه داد: در واقع حضور نمایندگان این سه برزگوار از جنبه حکمیت و توجه و رعایت اصول برخوردار است و از این رو مسیر به طریقی است که امیدواری زیادی برای وحدت حداکثری وجود دارد.

زاکانی درخصوص اعلام موافقت حداد عادل با شورای هماهنگی اصولگرایان یادآور شد: توجه آقای حدادعادل به همین مسیری است که این سه تشکل (مؤتلفه، ایثارگران و پایداری) پایه‌گذاری آن بوده‌اند و امیدواریم مأجور باشند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه بحث بنده درباره ائتلاف حداکثری ناظر بر ظرفیتی است که این ائتلاف ایجاد می‌کند و اسم آن ممکن است هر چیزی باشد، تصریح کرد: بنابراین دوستانی که بحث شورای هماهنگی یا نکات دیگری را مطرح می‌کنند اگر مقصودشان این موضوع است، حرف مطابق واقعی را می‌گویند و در غیر این صورت اگر مسیر دیگری مدنظر آنها است حتما مطابق با واقع نیست.

وی درخصوص احتمال ادغام این سه تشکل با یکدیگر در صورت تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهند گام بعد از این را مطرح کنند، یعنی بگویند این سه ضلع هستند اما نمایندگان آن سه بزرگوار نیز به آن اضافه شده و به ترکیبی تبدیل می‌شود بحث ثانوی است و این همانند مدل‌هایی می‌شود که قبلا نیز بوده است و همین مسیری است که این سه گروه جلو می‌روند.

«اگر مقصود دوستان ادامه این روند است حرف‌شان کاملاً درست است اما اگر چیزی دیگری است باید گفت که برای این کار حدود 11 ماه این سه گروه پایداری، مؤتلفه و ایثارگران زحمت کشیدند و در واقع مسیر طوری است که همه کسانی که دغدغه دارند از این امر حمایت می‌کنند و چشم امید دارند که یک مبنای دقیقی برای ایجاد وحدت و ائتلاف و حداکثری بر مبنای اصول شکل بگیرد.»

*نظارت سه آیات عظام باعث اعتباربخشی ائتلاف اصولگراست

زاکانی ادامه داد: اگر آن چیزی که دوستان می‌گویند تحلیل خودشان باشد، هرکسی می‌تواند تحلیل داشته باشد و آن را به منصه ظهور برساند اما آنچه درحال حاضر توافق شده همان چیزی است که بنده عرض کردم؛ یعنی ایجاد یک ائتلاف حداکثری بر محور اصول و ارزش‌ها که ناظر بر این وحدت و تائید کننده آن اصول که باعث اعتباربخشی این جریان ائتلاف خواهد بود، سه آیات بزرگوار عظام هستند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: مرحله بعد تبدیل سه تشکل به سه ضلع است تا اضلاع خود را نمایندگی کنند، علاوه بر اینکه نمایندگان آیات عظام در این جمع شرکت می‌کنند و گذشته از این نیز افراد دیگری هستند که خارج از این سه ضلع‌اند و باید تشخیص دهند و آنها را دعوت کنند، لذا ممکن است برخی افراد حقیقی و گروه‌ها و مجموعه‌های مختلف از جریان اصولگرا در این سه ضلع تعریف نشوند.

وی درباره حضور نمایندگان آیات یزدی، موحدی و مصباح در جلسات اصولگرایان خاطرنشان کرد: این مسئله هنوز عملیاتی نشده اما توافقاتی صورت گرفته و روند شفاف، فعال و مثبت است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: انتظاری که از سوی دغدغه‌مندان وجود دارد، این است که تلاش شود نامزدهای شایسته‌ای به دور از سهم‌خواهی و مبتنی بر شایستگی و مقبولیت انتخاب شوند.

*نسبت به دوره‌های پیش جلوتر هستیم/ وورد مصداقی در مهرماه

وی در خصوص ورود مصداقی اصولگرایان و ارائه لیست انتخاباتی خاطرنشان کرد: به نظر بنده ما نسبت به دوره‌های پیش جلوتر هستیم چراکه ما برای مجلس نهم در آذر ماه به چنین سامانه‌ای رسیدیم و ستاد تشکیل شد بنابراین امیدوارم هر چه سریع‌تر به چارچوبی برسیم تا همه دوستان اصولگرا به مصالح انقلاب اسلامی توجه کنند نه به گروه و مجموعه خود.

زاکانی در خصوص اینکه آیا این سه گروه چنین مصوبه‌ای را تصویب کرده‌اند یا خیر، گفت: این سه گروه با یکدیگر تفاهم کردند و چند قدم جلو آمدند و آن چارچوبی که با یکدیگر تفاهم کردند مورد قبول ماست. چرا که در دل آنها هم بهره‌گیری از ظرفیت حداکثری اصولگرایان وجود دارد و هم طرد و نفی کسی در این چارچوب به دلیل برخوردهای سلیقه‌ای صورت نگرفته است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: انشاءالله منشور و چارچوب اصولی که تنظیم می‌شود تا این وحدت بر مبنای آن انجام شود به تائید بزرگان و آیات بزرگوار خواهد رسید و نمایندگان آنها نیز در این روند حضور خواهند داشت از این رو افق بسیار باز شده است و من معتقدم نیروهای انقلاب و جریان اصولگرا به یک مرحله‌ای رسیده‌اند که اگر دقت کنند به سرعت می‌توانند شرایط را به سمتی ببرند که ما در مهر ماه ظهور و بروز داشته باشیم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا ظهور و بروز این مساله به معنای ورود مصداقی در مهرماه خواهد بود، گفت: بله همینطور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس