نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه وحدت اصولگرایان شدنی است، تاکید کرد: امیدوارم اصولگرایان حاضر شوند از خودشان عبور کنند تا به ائتلافی حداکثری برسند.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان شرکت کننده در نشست سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل حاضر شد و سخنانی را در خصوص موضوع انقلاب اسلامی و مساله هسته ای مطرح کرد.

وی با بیان اینکه برای ما مهم است که بتوانیم به عنوان یک عنصر انقلابی پیرامون خود را به خوبی بشناسیم و مسائل اطراف را واکاوی کنیم، اظهار کرد: وقتی به صحنه اطراف خود می نگریم متوجه می‌شویم یک جبهه بندی جدیدی علیه ما شکل گرفته است و درک این مساله به بالارفتن مسئولیت های ما منجر می شود و ما را در دنیا و آخرت سرافراز می کند.

زاکانی با بیان اینکه در دنیا می توانیم دو قطب نظام سلطه و انقلاب اسلامی را در مقابل هم تعریف کنیم، گفت: رهبری نظام سلطه را آمریکا برعهده دارد و رهبری انقلاب اسلامی را ایران هدایت می‌کند.

نماینده مردم تهران گفت: در داخل کشور هم دو گروه داریم که با یکدیگر رقابت می کنند و رهبر معظم انقلاب نیز در ابتدای سال و همچنین در دیدار با مسئولین کشور فرمودند این دو نگاه بین مسئولین وجود دارد و در واقع دو طیف مذکور مابین دو قطب نظام سلطه و انقلاب اسلامی فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب به دنبال ۵ سطح از مطلوب ها هستند، افزود: مطلوب اول، انسجام‌بخشی و یکپارچه‌سازی آحاد مردم و مسئولین است. مطلوب دوم، تعمیق معرفت، بصیرت‌بخشی و آگاه‌سازی جبهه انقلاب در کلیت ایران اسلامی است.

زاکانی با اشاره به مطلوب سوم رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: مطلوب سوم، ایجاد یک مصونیت‌سازی در درون و احداث یک دژ مستحکم و غیرقابل خدشه در مقابل سلطه‌گران است. مطلوب چهارم رهبر انقلاب نیز الگوسازی است تا کشور از این طریق بتواند الگوی تام و تمام انقلاب اسلامی در دنیا باشد و همچنین در ابعاد فردی و اجتماعی حرف برای گفتن داشته باشد.

دبیرکل جبهه رهپویان انقلاب اسلامی افزود: مطلوب پنجم رهبر معظم انقلاب برای آینده کشور تمدن‌سازی است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه حوزه نزاع ما با نظام سلطه در ابعاد مختلفی تعریف می شود و تنها مساله هسته ای نیست، اظهار کرد: آمریکا و به طور عام جبهه استکبار، ۵ هدف را در قبال ما دنبال می کند. هدف اول محدودسازی است یعنی می بیند که ایران توانست با شعارهای خود اثرات عمیقی را در جهان بگذارد و پیشرفت کند از این جهت به شدت به دنبال این است تا الگوی انقلاب اسلامی در جهان محقق نشود؛ چراکه محصول این الگو یک تمدن جدید و تقویت قطب مستضعفین جهان است.

زاکانی افزود: استکبار سعی می کند به هر طریق ممکن چرخ پیشرفت کشور را راکد و همچنین از طریق شکاف، ایجاد الگوهای بدلی، قرار دادن توده ها مقابل هم مانند قائله ۸۸ و همچنین تحریم ها و تهدیدها، جامعه ایرانی را یخ زده کند.

دبیرکل جبهه رهپویان انقلاب اسلامی محصورسازی را هدف دوم آمریکایی ها در قبال انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: اوباما امروز اعلام می کند برجام گام اول است و ما مطالبات دیگری هم داریم. از طریقی جان کری می گوید بحث بعدی ما با ایران موضوعات منطقه ای است. آنها شدیدا به دنبال این هستند که انقلاب را در درون مرزهای ما محصور و ریشه های آن را خشک کنند.

وی با اشاره به سومین هدف جبهه استکبار گفت: آمریکایی ها به دنبال تسری جریان منحط فرهنگی خود و تغییر باورهای عمومی در کشور ما هستند. یعنی می خواهند با فرهنگ‌سازی جدید و ایجاد یک رویکرد از داخل کشور به وحدت کلمه ما آسیب بزنند و انگیزه الهی را مورد هدف قرار دهند.

نماینده مردم تهران گام چهارم استکبار در قبال انقلاب اسلامی را تسلیم سازی عنوان کرد و افزود: آنها قصد دارند انقلاب را به تسلیم بکشانند، زیرا یک انقلاب تسلیم شده هیچ خون‌خواهی نخواهد داشت.

زاکانی با اشاره به هدف نهایی جبهه استکبار خاطرنشان کرد: نابودسازی از جمله اهداف استکبار جهانی در قبال ما است. آنها مسیر یکپارچگی جهانی را دنبال می کنند و تنها مانع خود را در مسیر اهدافشان، انقلاب اسلامی دانسته و ریشه آن را ایران اسلامی می دانند.

دبیرکل جبهه رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به دو جناح موجود در کشور و محورهای تلاش آنها اظهار کرد: ما در داخل کشور دو جناح رقیب داشتیم مانند چپ و راست و امروز اصولگرا و اصلاح‌طلب. البته در جناح ها تغییرات محتوایی انجام شده است و به عنوان مثال افکار چپ قدیم دیگر وجود ندارند. امروز گروه های چپ و به اصطلاح اصلاح طلب به عنوان رقیب ما محسوب می شوند، اما یک طیف از آنها فتنه گران هستند که خود را از دایره انقلاب خارج کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: یک لایه عقب‌تر از فتنه‌گران، دشمنان ما مانند منافقین و سلطنت‌طلب‌ها هستند و بازها یک جبهه عقب‌تر از این گروه ها جبهه استکبار و نظام سلطه است.

وی گفت: در انتخابات ۸۸ ما شاهد بودیم رادیو اسرائیل تبلیغ یک نامزد خاص را می کرد و آن نامزد هم این حمایت ها را نفی نمی کرد.

زاکانی با بیان اینکه یک نگاه هم در کشور مربوط به عناصر ارزشی است، توضیح داد: این گروه به ریشه های انقلاب توجه دارد که با همین ریشه ها انقلاب به پیروزی رسید.

دبیرکل جبهه رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال حجت‌الاسلام رحیمیان، تولیت آستان مقدس جمکران زمانی جزء جریان چپ محسوب می شد، اما امروز دیگر با آن جریان همکاری نمی کند و جزء عناصر ارزش‌گرای جامعه است. از طرفی هم ممکن است فردی در زمانی شعارهای ارزشی می داده، اما امروز واداده شده و به سمت تجدیدنظرطلبی گرویده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: عناصر تجدیدنظرطلب وقتی به جریان ارزشی می رسند سعی می کنند همه این جریان را در چهره احمدی‌نژاد محدود و آنها را به فساد و ناکارآمدی متهم کنند.

وی با بیان اینکه تجدیدنظرطلبان به هر طریق ممکن می خواهند در کشور برای خود ظرفیت‌سازی کنند، گفت: اگر امکان آن وجود داشته باشد این عناصر مردم را روبرو هم قرار می دهند و به سلامت جامعه و آرامش کشور اهمیت نمی دهند و توجهی ندارند. این عناصر به مردم نگاه ابزاری دارد.

زاکانی با بیان اینکه این جریان به دنبال محدودسازی جبهه انقلاب در داخل کشور است، اظهار کرد: آنها همان هدف استکبار را دنبال می کنند و می خواهند جریان انقلاب در داخل کشور کمرنگ شود. هدف دیگر این جریان نیز محصورسازی است یعنی معتقدند ما نباید به منطقه کاری داشته باشیم. به عنوان مثال شما اگر پیش نویس برنامه چهارم توسعه را نگاه کنید، خواهید دید که در آن برنامه دو نوع انقلاب تعریف شده است، یک انقلاب با سردمداری مصدق و یک انقلاب به سردمداری امام(ره). مصدق به درون مرزهای کشور می اندیشید و امام(ره) هم به فراتر از مرزها فکر می کرد. در برنامه چهارم رسما انقلاب مصدق تصدیق می شود.

دبیرکل جبهه رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: جریان تجدیدنظرطلب به دنبال عادی سازی روابط ما با نظام سلطه است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه جریان ارزش گرا باید ۵ محور را مدنظر قرار دهد، اضافه کرد: توجه به پیروزی و رمز بقاء، توجه به انسجام، تعمیق معرفت، بصیرت و آگاه‌سازی متن جامعه، توجه به ظرفیت سازی جدید و دقت در کارآمدسازی، الگوسازی و ارتباط‌گیری با جریانات انقلابی از جمله این محورها است.

وی با تاکید بر اینکه دو قطب نظام سلطه و انقلاب اسلامی محل های نزاع مختلفی دارند که مساله هسته ای و موضوع بیداری اسلامی از جمله آنها است، گفت: هر اتفاقی را می توانیم اینگونه تحلیل کنیم که شامل یکی از این محل های نزاع می شود.

زاکانی افزود: رهبر معظم انقلاب اگر به ضرورت برسند در مقابل همه جهان می ایستند و تصمیم می‌گیرند حرف حق را محقق کنند. سطح دوم تصمیم‌گیری ایشان هم از طریق ظرفیت های حقوقی است که مصداق این مساله را می توانیم در تصمیم امام(ره) در مورد آیت‌الله منتظری ببینیم.

دبیرکل جبهه رهپویان انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به مساله هسته ای و نوع برخورد جریان ارزشی با این موضوع خاطرنشان کرد: ما بین افراد حزب‌اللهی سه گروه داریم. یک گروه فناوری هسته ای را معادل اصل انقلاب می دانند و عدول از آن را شکستی برای انقلاب تصویر می کنند. گروه دوم جبهه های مختلفی را با نظام سلطه در نظر می گیرند ولی مساله هسته ای را کمرنگ می‌کنند که این موضوع هم، جفای به انقلاب است. گروه سوم نیز همه صحنه ها را می بینند و قانون‌گرای واقع‌بین هستند و می خواهند با کارشناسی دقیق ابعاد برجام را مشخص کنند این گروه در واقع کمک‌کار رهبری و نظام هستند و می توانند زمینه را مساعد کنند تا اگر برجام رد یا قبول شد، عده ای دچار ریزش نشوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ سوالی در خصوص وحدت اصولگرایان گفت: وحدت یک ضرورت و شدنی است و باید بر محور اصول باشد. امروز سه گروه مؤتلفه، جبهه پایداری و جمعیت ایثارگران زحمت های زیادی برای بحث همگرایی اصولگرایان می کشند که امیدواریم ائتلاف حداکثری را شکل دهند. در این ائتلاف جمعیت رهپویان و دیگر گروه های اصولگرایی باید حاضر باشند و از خودشان عبور کنند.

وی افزود: در انتخابات سال ۹۲ اصولگرایان از خودشان عبور نکردند و تفرقه باعث آسیب به آنها شد.

زاکانی در پایان تصریح کرد: وحدتی بر محور اصول است که به انتخاب عناصری شایسته و تشکیل مجلسی کارآمد مطابق با مطلوب های نظام اسلامی منجر شود و من معتقدم بصیرت و دقت اصولگرایان کمک می کند تا بتوانیم به وحدت برسیم.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس