کد خبر 457663
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

رهبر ارکستر سازهای ملی ایران گفت: با نوازنده‌ها قرارداد و توفقاتی به شکل زبانی و شفاهی انجام شده است و از برخی نوازنده‌ها هم مدارکی خواسته شده، اما قراردادی به صورت مکتوب با نوازنده‌های این ارکستر بسته نشده است.

به گزارش مشرق، اسماعیل تهرانی درباره آخرین وضعیت ارکستر سازهای ملی گفت: سه شنبه جلسه‌ای را با مدیر عامل بنیاد رودکی خواهم داشت تا ببینیم درخواستی مبنی بر ادامه حرکت زندگی ارکستر سازهای ملی مطرح می‌شود یا خیر. از بعد از اولین اجرا هیچ صحبتی به میان نیامد. البته شاید دلیل آن‌هم درگیری‌های مربوط ارکستر سمفونیک و اجرای مشترک با ارکستر چینی باشد. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا ارکستر سازهای ملی بعد از اولین اجرا، تمرینی داشته است یا خیر، گفت: ما تمرینی نداشتیم. به دلیل این که بچه‌های ارکستر گرفتار کارهارشان هستند و نمی‌شود از نوازنده‌ها تا وقتی تکلیف‌شان از منظر قراردادها و دیگر مسایل روشن شود، توقع داشت.

رهبر ارکستر سازهای ملی درخصوص وضعیت قرار داد نوازندگان نیز گفت: با نوازنده‌ها قرارداد و توفقاتی به شکل زبانی و شفاهی انجام شده است و از برخی نوازنده‌ها هم مدارکی خواسته شده، اما قراردادی به صورت مکتوب با نوازنده‌های این ارکستر بسته نشده است. اما طبق قولی که مدیریت بنیاد رودکی داده است قرار است این ماجرا به یک سرانجامی برسد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به این که ارکستر سازهای ملی از زمان اولین اجرایش دیگر هیچ تمرینی نداشته است و شائبه این که ممکن است فعالیت‌های این ارکستر ادامه‌دار نباشد مطرح شده است، نیز عنوان کرد: من نمی‌توانم قطعا نظرم را در این باره بگویم. به هر صورت تکلیف ارکستر این هفته مشخص می‌شود. البته من ارتباط مستقیمی با اعضای ارکستر داشته‌ام و دوست داشتم تا نوازندگان را دورهم جمع کنم و نشستی با آن‌ها داشته باشم تا ببینیم برای آینده ارکستر چه برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

تهرانی درباره تغییر احتمالی ترکیب نوازندگان نیز گفت: نوازنده‌ها در کنسرت اول به دلیل تعجیلی که برای تشکیل و روی صحنه رفتن آن بود، طی یک فراخوان یک روزه که توسط دستیار من آقای پورقناد انجام شد، گرد هم آمدند. شاید من چهار یا پنج نفر از نوازنده‌ها را می‌شناختم و بقیه آن‌ها را به دلیل این که سال‌ها از ایران دور بودم،‌ نمی‌شناختم.

وی در پایان گفت: اگر قرار باشد، فعالیت‌های ارکستر سازهای ملی ادامه داشته باشد، باید مسیر درستی طی شود. باید یک شورای فنی 3 تا 5 نفره تشکیل شود و در کنار آن فراخوانی همراه با انجام آزمون برای انتخاب نوازندگان انجام شود. تا نوازنده‌های دیگر هم در جریان قرار بگیرند تا ارکستر با یک ترکیب شکل‌یافته‌ای کارش را ادامه دهد. ترکیب نوازندگان می‌تواند به همین شکل باشد و نوازندگان دیگری به آن‌ها اضافه شود. اما نهایتا طی یک آزمون همه‌چیز مشخص خواهد شد.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس