کد خبر 455231
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

رییس پیشین سازمان صدا و سیما معتقد است «اضلال عن سبیل الله» اعم از عقیدتی، فعلی، قلبی، سیاسی و ... اصلی‌ترین ملاک تشخیص حرمت و حلیت یک اثر موسیقایی است.

گروه فضای مجازی مشرق- عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی مطلب جدیدی را با موضوع «موسیقی» در فضای مجازی منتشر کرد.

ضرغامی در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:‌ «موسیقی از مهمترین رشته‌های هنری است که از دیرباز با انسان همراه بوده و جزء لاینفک هویت‌های ملی جوامع است.

موسیقی هنر فاخری است که آموزش ، نحوه بهره برداری و مدیریت صحیح آن باید مورد توجه باشد.

اباحه گری و بی‌نظمی در این حوزه حساس نتیجه عکس خواهد داشت.

کارشناسان وظیفه دارند عوامل مختلفی چون ملودی، شعر، تصویر، مناسبت، زمان (تایم)، سازبندی، حوزه جغرافیایی پخش و ... که در تعیین مصادیق موسیقی متعالی تأثیرگذار است را به درستی بررسی و تشخیص دهند».

وی همچنین با انتشار تصویری از مرحوم محمد بیگلری پور نوشت: «این تصویر مربوط به اجرای ارکستر سمفونیک رسانه ملی در جلسه افق رسانه با رهبری مرحوم محمد بیگلری پور است، مرد بزرگی که آثار ماندگاری را برای کشور خلق و اجرا کرد.... خدایش رحمت کند.»

 نظر اینستاگرامی ضرغامی درباره حلیت موسیقی

ضرغامی در ادامه پست اینستاگرامی خود آورده است:‌ «"اضلال عن سبیل الله" اعم از عقیدتی ، فعلی، قلبی، سیاسی و.. اصلی‌ترین ملاک تشخیص حرمت و حلیت یک اثر موسیقائی است.

رهبری می‌فرمایند: "موسیقی ابزاری است که می‌تواند حرام و می‌تواند حلال باشد. نوع حلال آن به درستی شناسایی و برابر نظرات روشنگر امام راحل(ره) در معرض استفاده قرار گیرد... مرزبندی موسیقی سخت است. اما مصادیق بارزی وجود دارد تا مرز ساز و آواز حلال، طیب و طاهر را با ساز و آوازی که مشروع و حلال است مشخص کرد."

از جمله پیشنهادهای من ، بررسی بازخوردهای عرفی پخش آثار متنوع موسیقائی است. باروش های نوین نظرسنجی و اثرسنجی ، می توان تا حد زیادی از نتایج آن مطلع شد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس