بوخوم صدرنشین فعلی بوندس لیگا دو از جمله تیم‌هایی است که شانس زیادی برای بازگشت به سطح اول فوتبال آلمان را دارد. شاید پیوستن به بوخوم برای مدافع-هافبک ملی‌پوش فوتبال ما یک شانس مجدد برای رشد هر چه بیشتر باشد.

آشنایی با تیم احتمالی حاج صفی در آلمانگروه ورزشی مشرق - چند روزی است که گفته می شود یک تیم آلمانی امسال احسان حاج صفی را می‌خواهد و سپاهانی‌ها گفته‌اند قصد ندارند سنگ جلوی پای بازیکنی بیندازند که قصدش پیشرفت است. هافبک-مدافع چپ نصف جهانی‌ها طی زندگی فوتبالی‌اش همواره هر آنچه در توان داشته برای سپاهان «خرج» کرده و حالا قصدش تجربه شرایطی متفاوت است.

هرچند هنوز به طور رسمی نامی از تیم آلمانی منتشر نشده اما منابع نزدیک به سپاهانی ها خبر درخواست بوخومی ها برای حضور این هافبک ملی پوش ایرانی در اردوی خود را تایید کرده اند. به همین بهانه شرایط این تیم آلمانی در لیگ دوم آلمان و بازیکنانی که احتمالا رقبای احسان در تیم جدید هستند مورد بررسی و تحلیل قرار دادیم:

بوخوم صدرنشین فعلی بوندس لیگا دو از جمله تیم‌هایی است که شانس زیادی برای بازگشت به سطح اول فوتبال آلمان را دارد. شاید پیوستن به بوخوم برای مدافع-هافبک ملی‌پوش فوتبال ما یک شانس مجدد برای رشد هر چه بیشتر باشد.

تیم بی‌ هلی‌کوپتر

اینکه آیا سپاهانی‌ها در نهایت راضی به جدایی احسان از تیم‌شان شوند یک نکته است و اینکه این بازیکن - حالا باتجربه- در آلمان چه راه دشواری برای رسیدن به ترکیب اصلی بوخوم را دارد نکته‌ای دیگر.

بوخوم صدرنشین فعلی بوندسلیگا 2 فصل قبل عملکرد جالبی نداشت تا در نهایت پس از 34 هفته تنها با 9 پیروزی و 15 تساوی 42 امتیاز بگیرد و یازدهم شود.

تیمی که زمانی از وحید هاشمیان در پیشانی خط حمله‌اش بهره می‌برد و مهاجم ایرانی‌اش با لقب هلی‌کوپتر گره‌گشای کارش بود، در فصل 2015-2014 بوندس‌لیگا دو، هلی‌کوپتر نداشت تا با تفاضل گل 2- عملکردش در هر دو فاز هجومی و دفاعی قابل نقد باشد. گفتنی است مهدی مهدوی کیا هم سابقه حضور در تیم بوخوم را دارد.

هت تریک پیروزی

با تمام این اوصاف تیمی که فصل جدید را با هت تریک پیروزی مقابل پادرن بورن (یک-صفر) دویسبورگ (3-صفر) و فرایبورگ (3-یک) آغاز کرد با تفکرات دگرگون شده وربیک هلندی نشان داد اسبش را برای بازگشت مجدد به بوندس لیگای یک زین کرده است. سرمربی سابق هر نوین، AZ آلکمار و نورنبرگ قصد دارد با فراغ بال در تمام پست‌ها دستش پر باشد و جذب احسان حاج صفی ایرانی یکی از برنامه‌هایی است که می‌تواند در جناح چپ خیال وربیک 53 ساله را آسوده سازد. کادر فنی بوخوم در جناح چپ دو مدافع و هافبک اصلی خود را انتخاب کرده و این سبب می‌شود احسان به‌عنوان آلترناتیو این دو نفر پای به اردوی بوخوم بگذارد.

همبازی دانیال داوری رقیب اول

اولین رقیب احسان حاج صفی در جناح چپ بوخوم تیموپرتل 26 ساله است. مدافع چپ 186 سانتی‌متری که در تمام بازی‌های این فصل 90 دقیقه حضور ثابت داشته است.

تیمو که در روز پیروزی 3 بر یک برابر فرایبورگ با شماره 24 یک کارت زرد گرفت، سابقه خیلی روشنی در بوندس‌لیگا یک ندارد.

این بازیکن در فصل 11-2010 فوتبال اتریش پیراهن اشتروم گراتس را طی 20 بازی پوشید و 1740 دقیقه برای این تیم به میدان رفت. پرتل پیش از این در فصل 09-2008 بوندسلیگا اصلی 18 دقیقه برای وردربرمن بازی کرده بود. تیمو بهترین فصل فوتبالی‌اش را با اینتراخت برانشوایگ پشت سر گذاشت. این مدافع آلمانی در فصل 2014-2013 بوندس لیگا همراه با دانیال داوری در بالاترین سطح فوتبال‌ کشورش 11 بازی انجام داد و 741 دقیقه شانس بازی پیدا کرد.

پرتل فصل قبل در بوندس لیگادو برای بوخوم 26 بازی انجام داد و 25 مرتبه با نظر کادر فنی وارد ترکیب اصلی تیمش شد. تیمو طی 2139 دقیقه 9 مرتبه کارت زرد گرفت و البته گلی نزد.

مارکو راست پا مشکل دوم

هافبک یا بهتر بگوییم گوش چپ بوخوم مارکو ترازینیو 24 ساله است. مارکو آلمانی در سیستم 1-3-2-4 تیم یکی از مردان فاز هجومی در میان 3 هافبک خط سوم است.

مارکو در تمام بازی‌های فصل گوش چپی بوده که با شماره 10 به میدان رفته و بد کار نکرده است. ترازینیو فصل قبل 29 بازی برای بوخوم انجام داد در حالی که 17 مرتبه وارد ترکیب اصلی شد و 5 گل زد.

این هافبک - مهاجم راست پا در نقش یک مهره تهاجمی به تیم آلن که سقوط کرد،‌ در هر دو بازی رفت و برگشت گل زد. مارکو سه گل هم به نورنبرگ، FSV فرانکفورت و اینتراخت برانشوایگ زد تا جایگاهش برای حضور ثابت در لیگ جدید محکم‌تر شود.

جالب اینکه ترازینیو هم مثل تیموپرتل سابقه زیادی در بوندس لیگا یک ندارد. این هافبک-مهاجم دو فصل با هوفنهایم حضور در بالاترین سطح فوتبال آلمان را تجربه کرد اما فقط 290 دقیقه شانس بازی پیدا کرد.

مارکو فصل 13- 2012 هم 157 دقیقه‌ پیراهن نورنبرگ را در بوندس لیگا پوشید و سال بعد فقط 42 دقیقه این شانس را پیدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    بوخوم؟! حاج صفی؟! مگه داریم!!!! مگه میشه!!!
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    اونجا با ایران اشتباه نگیره فکر کنه داورها همراه تیمشون هستنا. اونجا میری باید روی پای خود وایستی
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    با این توهمات داوری و چیزهای دیگه نمی شود شلیستگی های سپاهان رو ندید . تا کور شود چشم حسود .!!!!!!!
  • اهورا ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    ما همه ایرانیها چه قرمز و ابی و زرد دوست داریم حاج صفی بره بوخوم و شایسته پیشرفت فوتبال ایرانمون باشه
  • محمد حسین ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    شما فعلا برو اون 4تا گلی که تو اصفهان خوردیندا جبران کنیند بعد در مورد مسائل داوری سپاهان اظهار نظر کنی....
  • ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    تو این سن؟ دیگه فایده ای نداره، فوقش یکی دو فصل تو بوخوم باشه و برگرده
  • ارمین ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    عشقه احسان حاج صفی حقشه بره المان جلوی تیم های ایرانی مثل پرسپولیس که عالی کار کرد چشم کسایی که حسودی میکنن به این بازیکن کور بشه میره بوخوم خودشو نشون میده و یادتون نره احسان بچه اصفهانه عشقش هم سپاهان و از سپاهان داره میره المان
  • ارمین ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    سنش هم ۲۶ بهترین سنه برا یه بازیکن چی میگی تو???
  • امین 666666 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    امیدوارم پیشرفت خوبی کنی و در تیم ملی بدرخشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس