رویکردی که دولت موقت(مهندس بازرگان) در برخورد با مسائل سیاسی کشور در پیش گرفته بود، دقیقاً از جنس به بازی گرفتن آرمان های این اُمّت رزمنده و با هدف دور کردن اُمّت از صحنه حضور در میدان های مبارزه بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شهید حاج محمد ابراهیم همت در بهمن ماه سال 61 در طی یک سخنرانی گفت: « از آنجا که انقلابی با عظمت تر و پویاتر و بامحتواتر و بدون وابستگی عقیدتی یا سیاسی به قطب های قدرت استکباری، نظیر انقلاب اسلامی ایران در جهان رخ نداده بود.

پس طبیعی است که در اینجا هم، آمریکا مجبور شد که برای مقابله با انقلاب ما، عناصر این چنینی خودش را، وارد عمل کند.

هشدار صریح حاج همت به طرفداران سازش با آمریکا
آمریکایی ها بنا داشتند نظیر همان حرکت براندازانه ای را که طی دوره ی نهضت ملی شدن صنعت نفت؛ از ۱۳۲۹ تا ۱۳۳۲ و دوران به قدرت رسیدن و زمامداری دولت مصدّق انجام داده بودند، یک بار دیگر در زمان نظام جمهوری اسلامی هم، به مورد اجرا بگذارند.

یعنی با پر و بال دادن به جریان طرفدار سازش با آمریکا، از طریق گروه های دست نشانده ای نظیر "نهضت آزادی ایران" و "جبهه ملی" ، روندِ اولِ به سازش کشیدن انقلاب اسلامی را آغاز کردند.

در جَنبِ این روند، توطئه ها و تشنج آفرینی های دیگر عناصر آمریکایی، در کردستان، گنبد، خوزستان و...به خوبی مشهود بود و حوادث آن زمان را، فراموش نمی کنیم.

رویکردی که دولت موقت(مهندس بازرگان) در برخورد با مسائل سیاسی کشور در پیش گرفته بود، دقیقاً از جنس به بازی گرفتن آرمان های این اُمّت رزمنده و با هدف دور کردن اُمّت از صحنه حضور در میدان های مبارزه بود.

ضمن اینکه دولت موقّت، هم زمان به جریان های سیاسی ایی که خطِ سازش و یک رَوَندِ دلخواه آمریکا را به انقلاب ما تحمیل می کردند، رشد و پر و بال می داد. »

بخشی از سخنرانی شهید حاج محمد ابراهیم همت
بهمن ۱۳۶۱، سپاه یازده قدر
منبع=کتاب به روایت همت؛ص ۳۶۰، ۳۵۷


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا چراغی ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    دروغ نگو من بعنوان یک رزمنده اصلاح طلب بارها دیده ام که رزمنده ها را از گفتن مرگ بر امریکا نهی می کرد و هر که شعار مرگ بر امریکا می داد را سینه خیز می برد . همت از امریکا با عظمت یاد می کرد . اگر باور ندارید از فرزند او که رهرو راستین شهید همت است بپرسید .
  • reza ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    رهروی راستین شهید به سخنانش عمل می کنند.پسر، نشانی از پدر دارد؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس