کد خبر 457288
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

وزیر نیرو با تشریح جزئیات برنامه های دولت به منظور اصلاح قیمت آب و برق، اعلام کرد: سناریوهای اصلاح قیمت آب و برق به شورای اقتصاد رفته است که در صورت تصویب، اجرایی خواهد شد.

به گزارش مشرق، حمید چیت‌چیان امروز در نشست خبری درباره آخرین وضعیت اصلاح قیمت آب و برق در کشور گفت: تداوم توسعه پایدار صنایع آب و برق کشور در گرو کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه براساس این سیاست کلان، باید قیمت حامل‌های انرژی به‌ویژه آب و برق افزایش یابد و اصلاح شود، تصریح کرد: براساس قانون هدفمندسازی یارانه ها، باید تکلیف قیمت آب و برق تا پایان برنامه پنجم روشن و قیمت‌ها واقعی شود.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه اصلاح قیمت آب و برق دارای پشتوانه، منطق قانونی و اقتصادی است، بیان کرد: بر این اساس، باید قیمت‌ها سال به سال افزایش یابد و در طول فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون قیمت برق در دو مرحله و قیمت آب در یک مرحله اصلاح شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه سیاست دولت اصلاح تدریجی قیمت آب و برق است، تاکید کرد: هدف از افزایش تدریجی قیمت‌ها، بالا نرفتن هزینه سبد خانوارها است.

چیت‌چیان با بیان اینکه هم اکنون پیشنهاد افزایش قیمت آب و برق از سوی وزارت نیرو به شورای اقتصاد ارسال شده است، گفت: پیش بینی شده است در اولین جلسه شورای اقتصاد پیشنهاد افزایش قیمت آب و برق بررسی و تصویب شود که در این صورت قابلیت اجرایی پیدا می کند.

وزیر نیرو همچنین درباره احتمال افزایش عوارض فروش برق به مشترکان در قبوض هم توضیح داد: فعلا طرح افزایش عوارض فروش برق از ۳۰ به ۵۰ ریال به ازای هر کیلووات منتفی است و این افزایش دستکم تا پایان سال جاری اجرایی نمی‌شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه وزارت نیرو قصد دارد در قالب لایحه بودجه سال ۹۵، پیشنهاد افزایش عوارض مصرف برق به ۵۰ ریال را ارائه کند، خاطرنشان کرد: این افزایش در صورت تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی قابل اجرا خواهد بود.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • کارشناس رسمی استاندارد ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    قیمت برق در ایران یک نهم امریکاس در حالیکه درامد امریکاییان فقط سه ونیم برابره ما میباشد.
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    قراربود تا اخرسال افزایش نرخ نداشته باشیم!
  • کوروش ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    یاد گل آقا بخیر.کی بود کی بود من نبودم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس