کد خبر 447961
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: حدود یک میلیون و 106 هزار قبض مالیاتی توسط مودیان به صورت الکترونیک که معادل 225 میلیارد تومان می‌باشد پرداخت شده است.

به گزارش مشرق، علی عسگری رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست خبری مورخ 11 مرداد در خصوص عملکرد چهار ماهه نخست در سال جاری این سازمان گفت: در تیر ماه امسال حدود 8 هزار و 500 میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی وصول شده است که برابر با درآمدهای وصولی همین ماه بوده است. با این تفاوت که طبق ارزیابی‌های انجام شده حدود هزار شرکت بزرگ نسبت به سال قبل مالیات ابرازی کمتری را داشتند با توجه به اینکه برخی از آنها سودده بوده است.

وی ادامه داد: اگر این شرکت‌ها مالیات ابرازیشان بر اساس واقعیت بود پیش‌بینی می‌شد معادل 10 هزار میلیارد تومان مالیات وصولی در تیر ماه داشته باشیم در این بین شرکت ملی نفت و بخش پالایش در خصوص مالیات عملکرد و ارزش افزوده حدود 2 هزار و 500 میلیارد مالیات عقب‌مانده داشتند.

عسگری در ادامه گفت: در چهار ماه نخست امسال 21 هزار میلیارد و 300 میلیون تومان درآمد مالیاتی داشتیم که طبق آن 86 درصد از درآمدهای پیش‌بینی شده مالیات محقق شده است علیرغم رشد 14 درصدی مالیات در چهار ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل کاهش رشد به چشم می‌خورد چرا که طبق پیش‌بینی‌ها رشد مالیات در چهار ماهه امسال باید چیزی حدود 30 درصد باشد.

عسگری گفت: یکی از دلایل کاهش اظهارنامه‌ها درتیر ماه امسال نسبت به سال قبل مدیریت اظهارنامه‌ها در مشاغل خودرو و املاک بوده است که بر اساس این مدیریت نتایج مطلوبی از جهت کنترل مالیات مودیان و خارج شدن برخی از مودیان زیر نظر سازمان بوده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی ادامه داد: 3.3 میلیون مودی تاکنون عملیات پیش‌ثبت‌نام را انجام داده‌اند و 2 میلیون و 600 مودی ثبت‌نام خود را تکمیل کردند.

وی افزود: تاکنون حدود یک میلیون و 106 هزار قبض پرداخت الکترونیک توسط مودیان صادر شده است که این امر نشان می‌دهد ظرفیت مطلوب جهت پرداخت مالیات به صورت الکترونیک فراهم است و 225 میلیارد تومان مالیات از طریق قبض‌های الکترونیک وصول شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس