کد خبر 457265
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵

منافقين بارها کمر به قتل او بستند تا اينکه در اول شهريور 1377، در سن 63 سالگي در محل کار خود در بازار تهران، به دست منافقي مزدور به شهادت رسيد.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ سيداسداللَّه لاجوردي در سال 1314 ش در تهران به دنيا آمد. وي در نوجواني دروس دبيرستان را نيمه کاره رها کرد و همراه پدر به کار و فعاليت پرداخت. بعدها به دروس حوزوي روي آورد و تا حد کفايه پيش رفت.

با آغاز نهضت اسلامي مردم به رهبري امام خميني، شهيد لاجوردي نيز به اين جريان پيوست و در تاسيس و ايجاد جمعيت‏هاي مؤتلفه اسلامي در سال 1341ش نقش مهمي ايفا کرد.

وي به همراه شهيدان بهشتي و مطهري تصميم به ائتلاف بر ضد رژيم گرفت و فعاليت زيادي در اين زمينه از خود نشان داد. اين مبارز انقلابي، اولين بار پس از اعدام انقلابي حسنعلي منصور، نخست‏وزير پهلوي، بازداشت شد و مبارزه عليه رژيم پهلوي و زندان‏هاي پياپي او تا زمان پيروزي انقلاب اسلامي ادامه يافت.

شهيد سيداسداللَّه لاجوردي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، از طرف شهيد دکتر بهشتي به دادستاني انقلاب اسلامي منصوب گرديد و پس از آن رياست سازمان زندان‏هاي کشور را عهده ‏دار شد.

منافقين بارها کمر به قتل او بستند تا اينکه در اول شهريور 1377، در سن 63 سالگي در محل کار خود در بازار تهران، به دست منافقي مزدور به شهادت رسيد. پيکر آن مبارز نستوه و فداکار، پس از تشييعي باشکوه، در گلزار شهداي بهشت زهرا و در کنار شهيدان هفتم تير به خاک سپرده شد.

{$sepehr_album_30034}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • علی ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    خوش به حالشون که شهید شدن
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    ان شاالله خدا از دعاها و شفاعت این سید متقی و مظلوم ما را بسیار بهره مند سازد.
  • فدایی امام خامنه ای ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    شهید لاجوردی, مرد پولادین انقلاب
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    تابستان 67 ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس