کد خبر 457135
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان از نامگذاری یکی از خیابانهای اصلی بیروت به نام شهید چمران خبر داد.

به گزارش مشرق، «محمد مهدی شریعتمدار» رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت  از نامگذاری یکی از خیابان های اصلی شهر بیروت به نام شهید مصطفی چمران خبر داد.

وی افزود: با همکاری و هماهنگی‌های صورت گرفته با شهرداری "القبیری" بیروت قرار است طی روزهای آینده یکی از خیابان‌های مهم این شهر به پاس رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهید چمران در ایران و لبنان به نام این شهید بزگوار نامگذاری شود.

 به گفته شریعتمدار، با همکاری شهرداری تهران تندیسی از شهید دکتر مصطفی چمران ساخته شده که در مرکز این خیابان و محلی که با نماسازی و محوطه سازی خاصی آماده شده، نصب خواهد شد.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت گفت: قرار است با برگزاری مراسمی که مقامات ایرانی و لبنانی در آن حضور دارند از نام این خیابان پرده برداری شود. شخصیت‌هایی همچون سفیر جمهوری اسلامی ایران، شهردار منطقه و نمایندگان جنبش امل و حزب الله لبنان در این مراسم سخنرانی خواهند کرد و در ادامه نیز از تندیس شهید چمران رونمایی خواهد شد.

در کنار این مراسم نیز نمایشگاه عکسی از تصاویر شهید چمران برپا خواهد شد که در آن برخی از کتاب‌های وی نیز نمایش داده می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس