کد خبر 456974
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۷

حسین فتاحی از نگارش مجموعه‌ای ۱۲ جلدی با محوریت زندگی پیامبر اکرم(ص) خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین فتاحی، نویسنده و مسئول دفتر ادبیات کودک و نوجوان با اشاره به آثار در دست انتشار خود گفت: در حال حاضر مشغول نگارش مجموعه‌ای 12 جلدی با محوریت زندگی پیامبر اکرم(ص) هستم که تاکنون جلد نخست این اثر منتشر و در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای علاقه‌مندان عرضه شده است.

وی با بیان اینکه این اثر که «سی روز با پیامبر» نام دارد، ادامه داد: این کتاب به زندگی پیامبر اکرم(ص) از زمان تولد تا زمان رحلت ایشان را روایت می‌کند. کتاب دارای 365 داستان کوتاه از بخش‌های مختلف زندگی ایشان است که هر کدام از این داستان‌ها به بخشی از سیره ایشان اشاره دارد.

فتاحی به دیگر جزئیات این کار اشاره کرد و یادآور شد: تلاش شده تا در این کتاب تمام ابعاد زندگی ایشان برای مخاطب نوجوان نشان داده شود. زندگی در کنار مردم و خانواده، امرار معاش، مبارزه، صبر و شکیبایی در زندگی و در راه خدا، کار کردن، سیره ایشان در سفر، مصاحبت با دوستان و ... از جمله موضوعاتی هستند که در این کتاب مورد توجه قرار گرفته‌اند. گستره انتخاب موضوعات و عناوین تلاش شده به صورتی باشد که در نهایت کتاب یک‌نمای خوبی از زندگی ایشان را برای مخاطب به تصویر بکشد، از این جهت موضوعات شامل مباحث اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی و ... است و داستان هم زندگی فردی و هم زندگی اجتماعی ایشان را شامل می‌شود.

نویسنده کتاب «سی روز با پیامبر» با اشاره به منابع مورد استفاده در این کتاب گفت: تلاش کردم تا از منابع درجه اول برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سیره و زندگی ایشان بهره ببرم. در کنار این موارد، به سراغ منابع دسته اولی رفتم که عموماً به آنها توجهی نمی‌‌شود، اما مهم هستند.

در انتخاب احادیث، مواردی که سند متقن داشت، مورد استفاده قرار گرفت و از احادیثی که این نظر مطمئن نبودند، استفاده نکردم. موضوع داستان‌ها هم بر مبنای احادیث انتخاب شده است. در مجموع از 20 منبع در مرحله پژوهش و تحقیق برای این کار استفاده کرده‌ام.

به گفته فتاحی، تاکنون یک‌جلد از این اثر در بهار امسال منتشر شده و قرار است تا پایان سال جاری، شش عنوان دیگر از این مجموعه 12 جلدی روانه بازار کتاب شود.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس