کد خبر 45678
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۰

او در کنار مبارزات مستمر ، تحصيلات حوزوي خود را با جديت دنبال نمود و در ايام جواني به درجه اجتهاد رسيد. وي پر سابقه ترين يار حضرت امام خميني به شمار مي رود که تا آخرين لحظه حياتش چون سربازي در کنار ايشان ايستاد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، فضل الله محلاتي در سال 1309 ه.ش در خانواده‌اي کشاورز در شهرستان «محلات» چشم به جهان گشود. پدرش بي‌سواد بود، اما به دليل علاقه‌اي که به تحصيل داشت، فضل الله را به مکتب فرستاد.

او از همان کودکي به علت دوستي با «مصطفي خميني» «فرزند ارشد امام» و حضور شخص ايشان و علماي ديگر در محلات به دروس حوزه علاقمند گشت و با اصرار و خواهش فراوان پس از کسب اجازه از پدر به شهر قم رفت.

حيات سياسي فضل الله با آشنايي اش با شهيد نواب صفوي آغاز گشت اما در سال 1327 پرونده سياسي خود را در ساواک با مخالفت با دفن رضاخان در کنار بارگاه ملکوتي حضرت عبدالعظيم حسني گشود.

وي پر سابقه ترين شاگردان حضرت امام خميني به شمار مي رود که تا آخرين لحظه حياتش چون سربازي در کنار ايشان ايستاد. فضل الله محلاتي در کنار مبارزات مستمر ، تحصيلات حوزوي خود را با جديت دنبال نمود و در ايام جواني به درجه اجتهاد رسيد.

 او پس از پيروزي انقلاب اسلامي مسئووليت هاي مختلفي از جمله: نمايندگي امام (ره) در سازمان حج، دبير شوراي روحانيت، نماينده مردم محلات در مجلس و عضويت در کميسيون دفاع را پذيرفت اما بدون شک مهم ترين حضور او در ميادين حماسه و مقاومت ، نمايندگي امام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي است. او در زماني به عنوان سايه امام در سپاه شناخته مي شد که اين نهادِ زاييده ي انقلاب در اوج فتوحات نظامي و سياسي قرار داشت . 

آيت الله شيخ فضل الله محلاتي سرانجام  در اسفند ماه سال 1364 هنگامي که از بازديد مناطق آزاد شده در عمليات والفجر 8 باز مي گشت ، در آسمان نيلگون اهواز به دليل حمله جنگنده هاي بعثي به هواپيماي حامل او ، جام شهادت را نوشيد.

در تصوير زير ، شهيد آيت الله حاج شيخ فضل الله محلاتي در حال کمک به رزمندگان اسلام براي پر کردن گوني جهت ساخت سنگر ديده مي شود. کفش هاي کتاني ايشان جالب توجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس