تیم ملی والیبال ایران در دومین حضورش در جام واگنر لهستان مقابل فرانسه قهرمان لیگ جهانی، لهستان قهرمان جهان و ژاپن قهرمان آسیا به میدان می رود.

مصاف انتقامی شاگردان کواچ با شکست ناپذیرترین تیم جهان
گروه ورزشی مشرق - تیم ملی والیبال ایران برای شرکت در جام واگنر 2015 لهستان به این کشور سفر کرده است و امشب از ساعت 20:30 در اولین دیدار خود به مصاف فرانسه قهرمان لیگ جهانی سال 2015 خواهد رفت. ژاپن و لهستان هم برگزارکننده دیگر دیدار این جام خواهند بود. این جام طی 3 روز از 31 مرداد تا 2 شهریور برگزار خواهد شد.

این مسابقات از سال 2003 برای یادبود هوبرت جرزی واگنر ستاره اسبق والیبال لهستان شکل گرفت. هر سال سه تیم مطرح والیبال جهان به همراه لهستان میزبان، یک تورنمنت دوستانه در این کشور برگزار می کنند. تیم ملی والیبال ایران در سال 2012 نخستین تجربه خود را در مسابقات جام واگنر پشت سر گذاشت. در آن دوره تیم های آرژانتین و آلمان هم علاوه بر کشور میزبان حضور داشتند که شاگردان ولاسکو در نهایت چهارم شدند. حالا بعد از دو سال غیبت فدراسیون والیبال لهستان باردیگر از ایران دعوت کرده تا در این مسابقات به میدان بروند.

از سال 2003 تا کنون 12 دوره از این تورنمنت دوستانه برگزار شده است. لهستان با داشتن 5 طلا، 4 نقره و 2 برنز پرافتخار ترین تیم این جام است. بعد از آن هم روسیه با 2 طلا و 2 نقره و هلند با 2 طلا، یک نقره و 2 برنز در رده های بعدی تاریخ قهرمانی این مسابقات قرار دارند.

* جام واگنر 2015
به گزارش مشرق، در دوازدهمین دوره این مسابقات تیم های فرانسه(قهرمان لیگ جهانی)، لهستان( قهرمان جهان) و ژاپن ( قهرمان آسیا) حضور دارند. نکته جالب این که فرانسه و ژاپن برای نخستین بار در این جام شرکت می کنند. همچنین برای اولین بار دو تیم آسیایی در این رقابت ها حاضر هستند.

تیم ملی والیبال ایران همان گونه که پیشتر هم اعلام شد در نخستین دیدار خود از این رقابت ها از ساعت 20:30 به وقت تهران به مصاف فرانسه قدرتمند ترین تیم سال 2015 خواهد رفت. فرانسوی ها با قهرمانی در سطح 2 لیگ جهانی به جمع شش تیم برتر این مسابقات راه یافتند و در عین ناباوری بالاتر از مدعیانی نظیر لهستان و آمریکا و ایتالیا جام قهرمانی لیگ جهانی را بالای سر بردند.

مصاف انتقامی شاگردان کواچ با شکست ناپذیرترین تیم جهان
* طلسم ایران مقابل فرانسه
تیم ملی فرانسه یکی از قدرت های نوظهور والیبال جهان است و تاکنون 2 بار و آن هم در مسابقات قهرمانی جهان سال 2014 به مصاف بلندقامتان ایران رفته و اتفاقا هر دو بازی را که در لهستان برگزار شده با برتری مقابل ایران از زمین بیرون آمده است.

اولین دیدار دو تیم تیم ملی والیبال ایران در دور اول بود که با برتری 3-1 شاگردان لوران تیلیه مقابل شاگردان کواچ به پایان رسید.
دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی جهان هم به مصاف هم رفتند و در حالی که ایران 2 ست باخته را به خوبی جبران کرده بود در ست سوم هم مغلوب فرانسه شد تا در نهایت 3-2 این بازی حساس را واگذار کند.

حال باید دید تیم ملی والیبال ایران می تواند انتقام دو باخت تلخ سال 2014 را از فرانسه بگیرد و طلسم نبردن مقابل این تیم را بشکند یا فرانسوی ها همچنان به یکه تازی خود در سطح اول والیبال جهان ادامه می دهند.

* عملکرد ایران و فرانسه در سال 2015
تیم ملی فرانسه که در رنکینگ FIVB در رده 12 ایستاده، در سال 2015 عملکردی فوق العاده داشته و در 24 دیدار برگزارکرده خود تنها 3 بار طعم باخت را چشیده و 21 بار پیروز از میدان خارج شده است. از سه شکست فرانسه یک بازی از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و آن هم شکست برابر آمریکا در فینال لیگ جهانی 2015 که در نهایت هم با قهرمانی خروس های آبی پایان یافت. دو باخت دیگر فرانسه در بازی های اروپایی باکو و با تیم غیر اصلی این تیم رقم خورده است.

در مقابل تیم ملی ایران هم که در رده دهم رنکینگ جهانی ایستاده در سال 2015 در مسابقات مختلف 20 بار به مصاف حریفان رفته و 12 برد و 8 باخت را در کارنامه خود ثبت کرده است.

مصاف انتقامی شاگردان کواچ با شکست ناپذیرترین تیم جهان

* ترکیب تیم ملی ایران
تیم ملی والیبال ایران با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، عادل غلامی، سامان فائزی، حسن صنوبر، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، مجتبی میرزاجانپور، جواد معنوی نژاد، امیر غفور، شهرام محمودی، مهدی مهدوی و مهدی مرندی و عبدالرضا علیزاده در این مسابقات شرکت می کند.

به گزارش مشرق، جام واگنر در واقع حکم مسابقات تدارکاتی برای تیم ملی را دارد زیرا تیم ایران برای حضور شایسته در جام جهانی ژاپن (17 شهریور تا 1 مهر) نیاز به دیدارهای تدارکاتی داشت تا هم بازیکنان و هم کادر فنی با نقاط ضعف و قوت ملی پوشان آشنا شوند. تیم ملی سپس راهی روسیه می شود تا چند مسابقه تدارکاتی نیز آنجا برگزار کند. شاگردان کواچ دو مسابقه با تیم ملی والیبال این کشور و یک دیدار با هلند که برای اردو در این کشور حضور دارد، انجام خواهد داد و نهم شهریورماه به ایران باز خواهد گشت.

برنامه بازی‌های تیم ملی والیبال ایران:
شنبه 31 مرداد
ساعت ۲۰:۳۰؛ دیدار ایران – فرانسه

یکشنبه یکم شهریور
ساعت ۲۲؛ دیدار ایران – لهستان

دوشنبه دوم شهریور
ساعت ۲۰:۳۰؛ دیدار ایران – ژاپن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس