کد خبر 456296
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷

عملیات نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی عراق علیه تروریست‌های تکفیری در مناطق مختلف به انهدام چندین خودرو و تانکر بمبگذاری شده و کشته شدن ده‌ها نفر منجر شد.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات، نیروهای امنیتی عراق و نیروهای داوطلب مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی، چند خودرو و تانکر بمبگذاری شده گروه تروریستی داعش را در الانبار،سامراء،بغداد و صلاح الدین منهدم کردند و توانستند ده‌ها داعشی را از پای درآورند.

بر اساس این گزارش، در جزئیات عملیات امروز نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی در مناطق مختلف عملیاتی آمده است:

نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی در چارچوب عملیات الانبار همچنان به پیشروی در محور شمالی منطقه الجریشی به سمت جاده منتهی به پل البوفراج و پل الجریشی ادامه می‌دهند و توانستند در جریان این پیشروی،31 بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها را کشف وخنثی کنند.

همچنین در حملات جنگنده‌های ارتش عراق به تروریست‌ها در منطقه البوعیثه،سه تروریست کشته شدند. یک خودرو بمبگذاری شده هم در این منطقه منهدم و چهار تروریست داعشی کشته شدند.

نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی یک تانکر بمبگذاری شده را در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن منهدم کردند.نیروهای پلیس فدرال هم حمله داعشی‌ها به نزدیکی خط الصد در حصیبه شرقی را دفع کردند که به کشته شدن دو تروریست منجر شد.نیروهای یگان مهندسی هم شش بمب را کشف و خنثی کردند.

دو خودرو حامل تجهیزات گروه تروریستی داعش در منطقه المضیق منهدم شد.نیروهای پلیس فدرال هم دو تروریست داعشی را در این منطقه کشتند.

نیروهای عملیات سامراء هم با پشتیبانی نیروی هوایی در جریان عملیات پاکسازی جزیره سامراء به پیشروی خود به سمت اهداف ترسیم شده ادامه دادند و توانستند یک خودرو بمبگذاری شده دشمن را در خط اللاین در غرب سامراء منهدم کنند.در حملات جنگنده‌های ارتش هم یک تانکر و دو دستگاه خودرو بمبگذاری شده منهدم شد.نیروهای امنیتی توانستند پرچم عراق را در خط الصدالاول به اهتزار درآورند.

همچنین یک تروریست داعشی که درصد حمله انتحاری با یک دستگاه خودرو بمبگذاری شده در غرب بزرگراه سامراء به تکریت بود، کشته شد.

فرماندهی عملیات بغداد هم از ادامه پیشروی نیروهایش در چارچوب عملیات فجرالکرمه و انهدام یک تونل به طول 350 متر خبر داد.

فرماندهی عملیات صلاح الدین از انجام عملیاتی با مشارکت نیروهای داوطلب مردمی و نیروی هوایی خبر داد که به آزادسازی بخشی از روستای ابوجراد و تلفات سنگین تروریست‌های داعشی منجر شد.در عملیات الجزیره در منطقه البغدادی هم یک تروریست داعشی از پای درآمد.

در حملات جنگنده‌های ارتش به مخفیگاه‌ها و مواضع تروریست‌های داعشی در منطقه الصینیه،11 تروریست کشته و یک تانکر بمبگذاری شده منهدم شد.

همچنین در حمله هوایی به مقر فرماندهی و کنترل باند تروریستی داعش، 10 تکفیری از پای درآمدند.

پیشتر نیز در حملات هوایی به مواضع و مخفیگاه‌های تروریست‌های داعشی در مناطق مختلف عملیاتی،126 داعشی کشته، 24 مخفیگاه، یک خمپاره انداز و 24 موضع دشمن تکفیری منهدم شد.

عملیات استان بابل هم از انهدام یک تانکر بمبگذاری شده و هلاکت شماری از تروریست‌ها در محور غربی به سمت الرمادی خبر داد.

الفرات هم از انهدام هفت دستگاه خودرو بمبگذاری شده و کشته شدن 30 تروریست داعشی در مناطق الکسک،جزیره سامراء و الصینیه در استان صلاح الدین خبر داد.

نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی عراق از سه شنبه 27مرداد، عملیات پاکسازی روستاهای اطراف جزیره سامراء از لوث تروریست‌های داعشی را آغاز کرده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس