کد خبر 456265
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰

یک شاهزاده سعودی ضمن افشای فساد مالی وزیر دفاع عربستان سعودی و احتمال افزایش 400 درصدی بهای سوخت در این کشور به علت کسری بودجه گفت اطرافیان وزیر دفاع، وی را به بازداشت تهدید کرده اند.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی العهد در شماره امروز خود در اینترنت نوشت سعود بن سیف النصر نوه سعودبن عبدالعزیز شاه اسبق سعودی که درباره علل کسری بودجه 800 میلیارد ریالی عربستان سعودی فاش ساخت که برای سکوت درخصوص فساد مالی محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع این کشور تهدید به بازداشت شده و پیشنهادهایی مالی به او داده شده است.

وی گفت: اطرافیان محمد بن سلمان ضمن تهدید من به بازداشت با پیشنهادهای مالی از من خواسته اند بیعتی را که با شاهزاده احمد بن عبدالعزیز کرده ام پس بگیرم.

سعود بن سیف النصر در صفحه خود در شبکه اجتماعی تویتر گفته است: سلسله انتصاباتی که محمد بن سلمان در سطوح عالی انجام داده نشانه تبدیل کشور به مزرعه شخصی است زیرا افرادی که وی در این سمت ها منصوب کرده همگی از اطرافیانش و از کسانی هستند که در شرکت ها و موسسات متعلق به او کار می کنند. همه وزرای کابینه جدید از وابستگان او و از کارکنانش در امور مالی و املاک هستند. از وزیر بهداشت که به سمت مشاوره ارتقا یافته است گرفته تا وزیر مسکن همگی از نزدیکان او هستند.

وی افزود: احمد الخطیب وزیر بهداشت عربستان سعودی پیش از آنکه در این سمت قرار گیرد رئیس شرکت «جدوی» متعلق به محمدبن سلمان بود و پس از این که از این سمت کنار رفت ارتقا یافت و مباشر وی در بازار سهام شد. شرکت جدوی در گذشته و حال مشغول بازی کردن با بازار بورس است و سازمان بازارهای مالی عربستان سعودی نیز از این موضوع مطلع است اما کسی جرئت ندارد به وی تعرض کند.

وی افزود: کسری بودجه عربستان قرار بود از 145 میلیارد ریال سعودی فراتر نرود اما اکنون به 500 میلیارد ریال سعودی رسیده است و ممکن است تاز زمان اعلام بودجه سال آینده از 800 میلیارد ریال سعودی نیز فراتر رود. این کسری بودجه صرفاً به علت کاهش بهای نفت نیست بلکه به علت بی برنامگی اقتصادی و معاملات عظیم تسلیحاتی و هزینه های سنگین جنگ و دزدی های محمد بن سلمان است.

نوه شاه اسبق سعودی افزود: غارت بودجه و ثروت عربستان توسط محمد بن سلمان ادامه دارد و بار سنگین آن را باید مردم این کشور به دوش بکشند و در همین چارچوب اکنون طرحی برای افزایش چهارصد درصدی بهای سوخت و حذف یارانه برق در عربستان سعودی درحال بررسی است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    الهی که همشون به جون هم بیفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس