کد خبر 456262
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹

عضو هیئت مدیره اتاق اصناف ایران با اشاره به دست های پنهان در فرار از مالیات، گفت: دست های پنهان اصناف را به سمت قاچاق ترغیب می کنند.

به گزارش مشرق، محمد علی صدیقی بعدازظهر جمعه در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه کیف، کفش و چرم استان همدان با بیان اینکه تقارن دومین نمایشگاه کیف، کفش و چرم همدان را با دهه کرامت به فال نیک می گیریم، اظهار داشت: سال گذشته در این نمایشگاه در همدان گفته شد که تحریم ها ترک برداشته و خواسته و یا نا خواسته به سمت حل مشکلات و مسائل حرکت می کنیم.

وی با بیان اینکه در آن روز باور این صحبت من مشکل بود اما امروز می بینیم که با تلاش دولت و سرداران ایران اسلامی و توجه به منویات مقام معظم رهبری به نقطه ای رسیده ایم که تا چند ماه آتی به طور کلی این معضل به نفع ایران حل می شود، خطاب به نمایندگان مجلس حاضر در جمع، عنوان کرد: باید برای همیشه دولت را از بیماری هلندی نجات دهید هر چند این موضوع در مصوبات نیز بوده است.

صدیقی با اشاره به اینکه هزینه های جاری صرف دولت می شود و دولت به اندازه ای فربه شده که نمی تواند تکان بخورد، ادامه داد: این صدقه محترمانه که نام آن یارانه گذاشته شده باید حذف شود.

وی با بیان اینکه یارانه پرداختی تا زمستان سال گذشته برابر با هزینه عمرانی ۱۰ سال کشور بود و این ظلم مضاعف است بر ملتی که تلاش می کند و دغدغه تولید دارد، عنوان کرد: جامعه صنفی با چهار میلیون واحد صنعتی و عوامل شرکا، شاگردان و خانواده ها ۲۵ میلیون نفر از جامعه را تشکیل می دهند.

عضو هیئت مدیره اتاق اصناف ایران با بیان اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را نه فقط برای سازمان های دولتی حتی برای بخش خصوصی مطرح کردند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری می فرماید اصناف پیشانی بخش خصوصی هستند.

محمد علی صدیقی با بیان اینکه اگر دولت پتانسل های اصناف و شعار همدلی و همزبانی را جدی گیرد که نمی گیرد، مشکلات جامعه صنفی و اقتصادی حل می شود، عنوان کرد: وصول مالیاتسال گذشته نسبت به سال ۹۲ افزایش ۵۰ درصدی داشته درحالی که هیچ شکوفایی، بهینه سازی، بهره وری و افزایش راندمانی ایجاد نشده اما ۵۰ درصد افزایش مالیات اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به دست های پنهان در فرار از مالیات، ادامه داد: طبق آمار منتشر شده در سال گذشته ۲۵ میلیارد دلار قاچاق کالا اتفاق افتاده و این بدین معناست که ۱۰ برابر مالیاتی که دولت از اصناف وصول کرده فرار مالیات در زمینه قاچاق کالا اتفاق افتاده است.

عضو هیئت مدیره اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه هر هزار میلیارد دلار قاچاق فرصت شغلی را از یک هموطن می گیرد، افزود: در کشور چهار میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در بخش صنعت فعال هستند اما هفت میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در شغل هایی که طبقه بندی نشده اند فعالیت دارند.

صدیقی با اشاره به اینکه دست های پنهان اصناف را به سمت قاچاق ترغیب می کنند، ادامه داد: مشکلات اعتیاد و مشکلات هفت میلیون نفر از افراد جامعه از بحث نبود اشتغال ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه از مجلس انتظار می رود همانگونه که در بحث سیاسی دولت را یاری کرد در اینجا نیز دولت را یاری کند، بیان کرد: دلواپسی داریم اما نباید این دلواپسی طوری باشد که آیندگان تاریخ ما را سرزنش کنند و نباید از ولایت جلوتر حرکت کنیم.

عضو هیئت مدیره اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه از مجلس انتظار داریم که به موضوع مالیات و گستاخی ها جواب دندان شکن دهد، بیان کرد: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور می گوید من در گرفت مالیات شمر هستم که اگر او شمر باشد حسینی هم وجود دارد و ما نیز مختار هستیم.

محمدعلی صدیقی با اشاره به اینکه با این ادبیات نمی توان با اصناف کنار آمد، بیان کرد: اصناف کسانی هستند که در استقرار انقلاب نقش بالایی داشتند.

وی با بیان اینکه دولت باید متعهد شود که تصمیم گیری ها با محوریت مطالعه و تحقیق و رد شدن از فیلتر دانشگاه و مشاوران باشد، بیان کرد: یکی از دلایل اینکه ۵۳ و هفت دهم درصد اصناف به صورت تک نفره مدیریت می شوند مشکل قانون کار است.

عضو هیئت مدیره اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه قانون کار در دهه ۶۰ با تفکری نزدیک به تفکر سوسیالیتی تدوین شد، عنوان کرد: در این تفکر کار فرما زالو و آدمی بد به جامعه شناسانده شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس