تخلیه کانکس پلیس نزدیک این محل موجب شده تا موادفروشان از این چشمه و تپه کنار آن به عنوان محلی برای فروش موادمخدر استفاده کنند.

به گزارش مشرق،  چشمه علی یکی از نقاط باستانی و دیدنی شهرری به شمار می‌رود که در حوزه شهرداری منطقه 20 قرار گرفته است.

قدمت 8 هزار ساله ، وجود باروی "ری" در بالای این چشمه و همچنین حک شدن کتیبه فتحعلی شاه قاجار به دیواره آن موجب شده که سالانه گردشگران بسیاری به سمت این چشمه باستانی کشیده شوند.

افزایش روزافزون گردشگران خارجی و شهروندان تهرانی برای بازدید و گذران اوقات فراغت در کنار این چشمه، دلیلی شد تا فضا و محیط پیرامونی آن، بهسازی و تبدیل به بوستان‌های مناسبی برای استفاده هرچه بیشتر شهروندان و گردشگران شود.


جوشش موادمخدر در کنار چشمه باستانی تهران + تصاویر

*امنیت بوستان

این بوستان‌های بهسازی شده که در گذشته محل تردد معتادان و خرید و فروش موادمخدر بود، نیاز به امنیت داشت که نیروی انتظامی منطقه با استقرار یک پایگاه، این امنیت را فراهم و از وقوع بسیاری از جرائم جلوگیری کرد.

تامین امنیت و استقرار کانکس پلیس در بوستان کنار چشمه موجب شد تا این محله رونقی دوچندان بگیرد و شهروندان با خیالی هرچه آسوده‌تر و بدون نگرانی، شبها در کنار این چشمه تاریخی که با نورپردازی‌های صورت گرفته از سوی شهرداری چشم‌اندازی زیبا پیدا کرده بود، شب‌گذرانی کنند.

*رها کردن چشمه، بی‌دفاع، در برابر موادفروشان

اما این امنیت مدت زیادی دوام نیاورد چرا که محل استقرار پلیس متروکه شد و کنترل لحظه به لحظه فضای اطراف چشمه به گشت‌های گاه و بیگاه نیروی انتظامی تبدیل گشت ؛ به همین دلیل معتادان و اراذل که فرصت را مناسب دیدند، آزادانه به خرید و فروش مواد و استعمال آن بدون هیچ ترس و واهمه‌ای در مقابل چشم خانواده‌ها و کودکان پرداختند.


جوشش موادمخدر در کنار چشمه باستانی تهران + تصاویر


*ناامنی یک محله

تنها بازدیدکنندگان و گردشگران نیستند که خلاء نبود پایگاه پلیس را حس می‌کنند، بلکه ساکنین محله نیز از تعطیلی کانکس پلیس گلایه دارند.

محمد ، پیرمرد ریش‌سفیدی که 36 سال است در محله چشمه‌علی سکونت دارد، می‌گوید: در گذشته با استقرار نیروهای پلیس و تامین مداوم امنیت محله، می‌توانستیم با خیالی آسوده به پارک بیاییم و حتی برخی‌ شب‌ها تا سحر در کنار چشمه بنشینیم اما حالا کانکس نیروی انتظامی تعطیل شده و گشتی‌های پلیس جای آنرا گرفته‌اند که همین اقدام باعث شده معتادان و موادفروشان قدم در پارک بگذارند.

*جولان ساقی‌ها در اطراف چشمه

در کنار چشمه همه‌چیز فراهم است ؛معتادان با کمی جستجو می‌توانند انواع موادمخدر را از ساقیان موادفروش تهیه کنند.

رضا، جوان دانشجویی است که اغلب اوقات فراغت خود را در این پارک سپری می‌کند . او با اشاره به خرید و فروش مواد در کنار این چشمه‌ می‌گوید: در محوطه پارک می‌توان به آسانی معتادانی را دید که در پناه درخت یا بوته‌ای نشسته و مشغول استعمال تریاک و مواد مخدر دیگر هستند. صبح زود یا آخر شب نیز اینجا محل جولان ساقیان و معتادان می‌شود.


جوشش موادمخدر در کنار چشمه باستانی تهران + تصاویر


*درگیری‌های خشن

تنها مشکل این محله جولان معتادان و موادفروشان در پارک نیست بلکه دعوا و زد و خوردهای روزانه اراذل، مشکل دیگر ساکنین محله است.

علیرضا ، 40 ساله، کاسب قدیمی این محله که فروشگاهش در کنار پارک قرار دارد، می‌گوید: با وجود کانکس نیروی انتظامی در محوطه پارک، هیچ شخصی جرات دعوا در محل را نداشت، چرا که نیروی انتظامی همواره در پارک حضور داشت و از هرگونه زد و خوردی جلوگیری می‌کرد اما حالا که کانکس پلیس تعطیل شده، دعوا به مسئله‌ای عادی و روزانه تبدیل شده است.

*حمله به مامور شهرداری

کاهش ضریب امنیت کار را به جایی رسانده است که اراذل و معتادان جرات حمله به مامور شهرداری را نیز پیدا کرده‌اند.

اصلان که پا به 50 سالگی گذاشته است و وظیفه آبیاری و رسیدگی به فضای سبز بوستان کنار چشمه را برعهده دارد، با اشاره به حمله اراذل و معتادان به خود می‌گوید: دیگر نمی‌توان چیزی به آنان گفت! چند شب پیش تعدادی از معتادان روی چمن‌های پارک نشسته و مشغول موادکشیدن بودند ؛ به آنها گفتم که از روی چمن‌ها بلند شوند اما آنها به جای این کار، به من حمله کردند.

*بازگشت امنیت با استقرار پایگاه پلیس

با این وجود و مشاهده وضعیت محله نمی‌توان از اقدامات نیروی انتظامی چشم‌پوشی کرد چرا که پلیس با افزایش گشتی‌های خود توانسته تا حدود زیادی امنیت سابق را در محله و بوستان کنار این چشمه تاریخی بازگرداند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس