جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: توافق در مذاکرات به معنای هم‌سویی ایران با قدرت‌های دنیا در مسائل اساسی و منطقه نیست، ضمن آنکه موضوع هسته‌ای ایران نیز بهانه‌ای بیش نیست.

به گزارش مشرق، سرتیپ سرلشکر غلامعلی رشید پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای گمنام و شهید اهوازی در منطقه «خوش‌واش» این شهرستان، اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا و یادآوری رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس، بزرگ‌داشت حماسه یک ملت است که مقاومت انقلابی مردم ایران را در جنگ نابرابر تحمیلی بازگو می‌کند.

وی اضافه کرد: دفاع هشت ساله ایران علیه حملات رژیم بعث عراق، جنگی نابرابر بوده که در آن مظلومیت رزمندگان و شهدا بر همگان ثابت شد؛ به هر حال ایران اسلامی در آن دوران وارد جنگ شد اما باوجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها پایداری کرد و مردانه جنگید، صدام نیز به نیابت از استکبار جهانی نبردی را بر ایران تحمیل کرد که در پایان آن ملت ایران سربلند و فاتح بود.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز در عراق کسی سراغی از صدام نمی‌گیرد و حرفی از آن نمی‌زند، افزود: ولی در ایران امام امت و شهدا هر روز در یادواره‌های کوچک و بزرگ در سراسر کشور گرامی داشته می‌شوند زیرا ملت و دولت وظیفه خود می‌داند که یاد شهدا را گرامی بدارد، به فرمایشات رهبری و امام امت جامه عمل پوشیده و نگذارد تا دشمن ما را از شهدا غافل کند.

سرلشکر رشید بیان کرد: شهدا سرمشق جوانان و ملت ما هستند؛ ملتی که همیشه روحیه شهادت‌طلبی دارد و ایثارگرانه در مقابل همه ابرقدرت‌ها ایستاده و هیچ دشمنی در مقابل شهادت‌طلبی ملت ایران حتی با همه تجهیزات نمی‌تواند ایستادگی کند.

وی با اشاره به این گفته امام امت که فرمودند: " آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند." گفت: هم‌اکنون در زندگی خود با شهدا زنده‌ایم و نبرد با دشمن در جبهه‌ای دیگر ادامه دارد که یکی از این موارد استقبال و تشییع بی‌نظیر مردم از شهدای غواص و خط‌شکن بوده است.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دفاع مقدس نوعی جنگ جهانی بوده و در آن ائتلاف وسیع اعلام‌نشده جهانی برقرار بود، تصریح کرد: رشادت جوانان و رزمندگان و شهدا توانست برای همیشه دشمنان را از ایران اسلامی ناامید کند.

سرلشکر رشید با اشاره به بحث انرژی هسته‌ای و موضع‌گیری استکبارگران مقابل ایران، اظهار کرد: امروز مباحث هسته‌ای مطرح شده از سوی دشمنان بهانه است و آژانس نیز حق غنی‌سازی ایران را پذیرفته است، لذا این مهم با نظارت آژانس هسته‌ای انجام می‌شود.

وی با اشاره به توافق ایران و کشورهای 5 +1 گفت: بحث توافق مبحث اساسی و مهمی است؛ زیرا باوجود زحمات دیپلمات‌های کشورمان برای دفاع از ایران مقابل 6 کشور بزرگ دنیا کارهای خوبی انجام شد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: توافق در مذاکرات به معنای هم‌سویی ایران با قدرت‌های دنیا در مسائل اساسی و منطقه نیست، سیاست ایران و آمریکا در منطقه 180 درجه با هم تفاوت دارد.

وی گفت: دشمن همچنان طراحی‌های جدیدی در مقابله با ایران دارد و به فکر اجرایی کردن آن است، لذا ما باید مراقب عملکرد خود باشیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس