کد خبر 456066
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: مبارزه با استکبار با هیچ توافقنامه، برجام و قطعنامه تعطیل‌بردار نیست.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی صبح امروز در نشست ائمه جمعه استان همدان در حسینیه آیت‌الله خامنه‌ای شهر اسدآباد با گرامیداشت دهه کرامت، مناسبت‌های ملی و مذهبی را یک حوزه فرهنگی خواند و اظهار کرد: این مناسبت‌ها بهانه خوبی برای ترویج مسائل فرهنگی است.
 
وی با تأکید بر توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی، گفت: در همین مناسبت‌ها معارف دینی در ذهن و دل‌ اقشار مختلف جامعه می‌نشیند.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تأکید بر اینکه باید ائمه جمعه کشور معارف عصمت و طهارت را به مردم بشناسانند، افزود: باید مناسبت‌های مذهبی و ملی را مدیریت کرد چراکه این مناسبت‌ها در هدایت و تربیت اجتماعی افراد نقش مهمی دارد.
 
این مسئول بر ضرورت تشریح رسالت مناسبت‌های مذهبی و ملی تأکید کرد و گفت: رسالت اصلی این مناسبت‌ها بسترسازی و آماده‌سازی ذهنیت‌ها است.
 
تقوی با بیان اینکه باید فرهنگ عمومی جامعه را با همین مناسبت‌ها تغییر داده و فرهنگی صحیح و غنی را بسازیم، افزود: یکی از رسالت‌های تعظیم شعائر دینی همین فضاسازی در حوزه فرهنگ عمومی است.
 
وی، فضای فرهنگ عمومی را مهم خواند و افزود: باید با یک برنامه مدون جامعه را در جریان مناسبت‌ها بگذاریم و معارف دینی و الهی را به آنان گوشزد کنیم.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس اشاره کرد و گفت: این فریضه همانند نماز یک امر واجب الهی است که برای ترویج آن باید همه اقشار به آن عمل کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با استکبار جهانی، گفت: مبارزه با استکبار با هیچ توافقنامه، برجام و قطعنامه تعطیل‌بردار نیست و یک اصل اعتقادی است که هرگز نباید از آن دست برداشت.
 
تقوی با بیان اینکه راه ما راه ولایت و رهبری است، افزود: یک عده در جامعه دنبال وارد کردن فرهنگ آمریکایی‌ هستند در صورتی که آمریکا دشمن شماره یک ایران است.
 
این مسئول با بیان اینکه توافقنامه، برجام و قطعنامه شورای سازمان امنیت ملل یک مقدمه و بهانه‌ای برای امری مهم‌تر است، گفت: آمریکا راه‌های مختلفی را برای سرنگونی ایران دنبال کرد اما نتوانست کاری کند چرا که ایران سرکش است و ملت‌ها را به مقابله با دشمن و مقاومت فرا می‌خواند.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌خواهند مردم در فقر بمانند و نمی‌خواهند جامعه از زیر بار این فقر نجات پیدا کند.
 
وی با تأکید بر اینکه شعار مهم ما در پایگاه‌های نماز جمعه «مرگ بر آمریکا» است، افزود: ایران با آمریکا هیچ مذاکره‌ای به جز مذاکرات هسته‌ای نداشته و نخواهد داشت.
 
تقوی بر حفظ وحدت و همکاری بین ائمه جمعه و مسئولان تأکید کرد و با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات، گفت: تریبون نماز جمعه تریبون جناح و حزب خاصی نیست بلکه تریبون نظام است و ائمه جمعه باید رهنمودهای رهبر انقلاب را بیان و قانون را تفسیر کنند.
 
وی با بیان اینکه یک مؤمن واقعی کلاه سرش نمی‌رود چراکه ساده لوح نیست، گفت: آمریکا دلسوز نیست که بخواهیم به آن اعتماد کنیم.
 
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: البته به برخی از جریانات داخلی هم نباید اعتماد کرد چراکه فتنه‌گران سابقه خوبی ندارند و علائم نشان می‌دهد که فتنه جدیدی را دنبال می‌کنند.
 
وی در پاسخ به سئوال یکی از ائمه جمعه استان همدان مبنی بر اینکه اظهارات اخیر آقای هاشمی هم سئوال برانگیز شده و هم معما، موضع ما چه باید باشد؟ گفت: ملاک و معیار ما رهبر انقلاب است و غیر از ایشان ولی فقیه نداریم.
 
تقوی در پایان توضیح داد: رهبر انقلاب در سخنانی فرمودند نظراتشان را از زبان خودشان بشنویم و اگر برخی که حتی نماینده ایشان باشند، نظری می‌دهند، به معنای این نیست که حتماً نظر شخص رهبری است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس