کد خبر 455943
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه زمینه‌های بلوغ فکری را باید بین جوانان ایران اسلامی گسترش دهیم، گفت: حافظ شیرازی تفکرات بنیادی را ایجاد کرد.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در ادامه سفر یک‌روزه‌اش به استان فارس، طی سخنانی در دومین جشنواره فرهنگی ـ‌ هنری و ادبی شاهچراغ که در آستان مقدس این امامزاده برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ گذشته همیشه جریان‌های مهم فکری در استان فارس شکل گرفتند، حافظ در غزل معجزه بسیار می‌کند و در اشعار او شاهد معارف قرآنی هستیم، تفکر عقلانی را در تفکر ملاصدرا می‌بینیم. ما امروز سلسله‌های فکری ـ فلسفی را که در ایران دنبال می‌کنیم، مدیون ملاصدرا هستیم، تئوری حرکت جوهری ملاصدرا تحول بنیادین در جهان‌بینی اسلام ایجاد کرد.

رئیس مجلس تصریح کرد: منطقه شیراز در زمینه شعری در اوج قرار دارد و حافظ شیرازی تفکرات بنیادی را ایجاد کرد، فیلسوف برجسته‌ای بعد از ملاصدرا در شرق نداریم، لذا باید زمینه‌های بلوغ فکری را بین جوانان ایران اسلامی گسترش دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آستان شاهچراغ در کنار خدمات برجسته دیگر در بخش کارهای هنری نیز اهتمام ورزید و زمینه‌های بلوغ استعدادهای جوانان را استحکام بخشید که امیدواریم بسترسازی برای زمینه‌های دیگر فراهم شود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس