کد خبر 455541
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

10 هزار عنصر تروریستی که عضو 5 گروه مختلف تکفیری هستند در لیبی حضور دارند؛ آنها این کشور را به پایگاهی برای اقدامات خود تبدیل کرده‌اند.

به گزارش مشرق، بیش از 5 گروه تروریستی در کشور لیبی در حال انجام فعالیت‌های ترویستی خود برای ناامن کردن این کشور هستند که داعش از سایر این گروه‌ها خطرناک‌تر است. تعداد عناصر عضو این گروه‌ها بین 8 تا 10هزار نفر اعلام شده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «24» امارات، «ناصر الهواری» موسس دیدبان حقوق بشر لیبی ضمن رصد نقشه توزیع و پراکندگی گروه‌های تروریستی در این کشور گفت: «تعداد عناصر تروریستی در لیبی به 8 تا 10 هزار نفر می‌رسد».

الهواری در اظهارات خود به 24 گفت: «تعداد این گروه‌های تروریستی در لیبی که نیروهای «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش ملی، دائم در حال مواجهه و مقابله با آنها هستند، به 5 گروه می‌رسد».

وی در ادامه با اشاره به نفوذ و سیطره زیاد گروه تروریستی «داعش» در لیبی تاکید کرد: «گروه تروریستی تکفیری "داعش" خطرناکترین این گروه‌ها است».

الهواری ضمن اشاره به اینکه «شهر "سرت" به شکل کامل به اشغال این گروه در آمده است» گفت: «داعش علاوه بر شهر سرت، بر شهر «بن جواد» و شهرهای اطراف آن  نیز سیطره یافته است».

موسس  دیدبان حقوق بشر لیبی در زمینه حضور سایر گروه‌های تروریستی در لیبی  افزود: «شهر "درنه"  پس از سقوط بین گروه‌های تروریستی  "القاعده" و "انصار الشریعه" تقسیم شده است. عناصر انصار الشریعه نیز در شهرهای "مصراته"، "صبرانه" و "اجدابیه" حضور دارند ولی این حضور آنها در حد سیطره کامل بر این شهرها نیست».

الهواری در ادامه افزود: «افراد مسلح "فجر لیبی" نیز در غرب پراکنده شدند ولی ارتباط محدودی با داعش و انصار الشریعه دارند، همچنین افراد مسلح لیبیایی که پیرو گروه "الاخوان" هستند در این مناطق حضور دارند».

وی در زمینه نفوذ این گروه‌های تروریستی در لیبی گفت: «با وجود اینکه گروه‌های تروریستی متعددی در این کشور حضور دارند اما داعش از همه آنها قوی‌تر و خطرناک‌تر است. این گروه تروریستی از حمایت دائمی مالی و تسلیحاتی و نفرات مسلح برخوردار است و اغلب گروه‌های تروریستی ترجیح می‌دهند به داعش ملحق شوند».

وی در ادامه افزود: «تروریسم در شهرهای "طبرق"، "بن غازی" و "طرابلس" نیز  فعال است ولی اقدامات تروریستی آنها در این شهرها بر عکس دو شهر  سرت و درنه به صورت پراکنده و کمرنگ است».

الهواری ضمن اشاره به خطر افزایش عناصر گروه‌های تروریستی گفت: «عناصر عربی و آفریقایی وارد لیبی شده و به این گروه‌های تروریستی ملحق می شوند».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس