کد خبر 455378
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

«سرزمین کهن» که مدت کمی پس از پخش توقیف شد مجددا در مرحله پیش تولید قرار گرفت.

به گزارش مشرق، «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی حدود 15 روز است که از تاریخ پیش تولید سری جدید آن می‌گذرد و بعد از گذشت 3 ماه از پیش تولید به تولید تصویربرداری خواهد رسید.

گفتنی است؛ «سرزمین کهن» نام مجموعه تلویزیونی به کارگردانی کمال تبریزی است که بازیگرانی چون شهاب حسینی، محمدرضا فروتن، نیکی کریمی،‌ شبنم قلی‌خانی، ثریا قاسمی، پرویز پورحسینی، حسین محجوب، الهام حمیدی، فرهاد قائمیان، هنگامه قاضیانی، امیر آقایی، حسن پورشیرازی، جعفر دهقان، جواد عزتی، سیامک ادیب، بیتا فرهی، پژمان بازغی، فرشته صدرعرفایی، میترا حجار، رضا کیانیان، علی شادمان در آن به ایفای نقش می‌پردازند و این مجموعه به بررسی تاریخ سیاسی – اجتماعی ایران از سال 1320 تا پیروزی انقلاب 1357 در بستر زندگی یک پسر بچه می‌پردازد که در قالب دو فصل برای پخش آماده شده است.

در فصل اول سریال، کودکی رهی که شخصیت اصلی سرزمین کهن است به تصویر کشیده می‌شود که نقش او را علی شادمان باز می‌کند، رهی بعد از بمباران دهکده محل سکونت‌شان توسط نیروهای متفقین از زیرآوار بیرون کشیده می‌شود. رهی پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهی تهران می‌شود سال‌ها بعد او در یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود اما بر اثر به وقوع پیوستن ماجراهایی او به یک خانواده درباری سپرده می‌شود. در این خانواده که او رفته رفته به هویت خود پی می‌برد.

این سریال پس از پخش چند قسمت از آن مورد اعتراض اهالی بختیاری قرار گرفت که دلیل آنها اهانت به شان ایل بختیاری بود و در نتیجه پخش این سریال متوقف شد.

در جایی دیگر نمایندگان بختیاری در مجلس شورای اسلامی با بیانیه‌ای خواستار توقف این سریال شدند و دلجویی برخی مسئولان فرهنگی از آنها به نتیجه‌ای نرسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس