"بدون تردید در بین یاران صمیمی و همراه انقلاب اسلامی کمتر کسی را می‌توان چون برادر گرامی جناب شریعتمداری معرفی کرد که با روحیه ولایتمداری و جهادگونه، "لاتخافون لومه لائم” در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش کرده باشد."

به گزارش مشرق، حمیدرضا مقدم‌فر طی یادداشتی نوشت: در تکمیل و توضیح بیشتر نامه اخیر اینجانب به مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان و به منظور جلوگیری از برخی برداشت‌های غلط و غرض‌آلود، مواردی را متذکر می‌شوم:

بدون تردید در بین یاران صمیمی و همراه انقلاب اسلامی کمتر کسی را می‌توان چون برادر گرامی جناب حاج حسین شریعتمداری معرفی کرد که با روحیه ولایتمداری و جهادگونه، "لاتخافون لومه لائم” در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش کرده باشد.

اینجانب سابقه آشنایی دیرینه با این مجاهد و شخصیت فرهیخته و انقلابی زجرکشیده را داشته‌ام و همواره به ایشان به عنوان یک استاد و الگو در دفاع و پاسداری از انقلاب اسلامی نگریسته‌ام. با این حال به دلیل یک دغدغه مشترک و با انگیزه‌ای مخلصانه در توصیه‌ای دوستانه به این برادر عزیز نگرانی خود را از انتساب مطلبی در سرمقاله شنبه ایشان به مقام معظم رهبری اعلام کردم و در این بین نه تنها هیچ انگیزه و اندیشه‌ای برای خدشه به شخصیت این مجاهد و سردار عرصه فرهنگی وجود نداشت، بلکه شخصاً معتقدم هرگونه جسارت به شخصیت این یار دیرینه رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدامی نابخشودنی است.

دوستان مشترک می‌دانند که این توصیه یک توصیه در درون خانواده انقلاب بود و اگر مطلب فوق‌الذکر کیهان به شکل علنی انتشار نیافته بود و بیم برخی تبعات آتی این انتساب در افکار عمومی و بروز انشقاق در بدنه نیروهای انقلاب وجود نداشت، حق این بود که آن یادداشت نیز علنی منتشر نشود.

بدخواهان و کسانی که کینه انقلاب اسلامی را در دل دارند بدانند که خواب آنان در ایجاد اختلاف در اردوگاه یاران انقلاب اسلامی هرگز تعبیر نخواهد شد و همه یاران انقلاب با یک اشاره رهبر عزیزمان همچون «بنیان مرصوص» در مقابل آنان صف خواهند کشید.

اما از آنجا که برخی از دوستان از علت انتشار نامه به برادر عزیزم آقای شریعتمداری سئوال کرده‌اند لازم است به مواردی اشاره کنم:

1-   «برجام» و قطعنامه 2231 دارای اشکالات اساسی و نگران‌کننده‌ای است که به حق طیف وفادار به انقلاب اسلامی را با دل‌نگرانی مواجه ساخته است و از سر دلسوزی آنان را وادار به طرح انتقادهای جدی از مفاد توافق صورت گرفته نموده است که در این بین اقدام شجاعانه توأم با نگاه کارشناسی برادر عزیز آقای شریعتمداری در روزنامه وزین کیهان که مرجعی برای جبهه فکری انقلاب اسلامی بوده است، بسیار به جا و در خور تحسین است.

2-   پس از انجام توافق در فاصله اندکی از اعلام آن، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر بررسی و اعلام‌نظر درباره آن را به عهده مراجع قانونی و رسمی کشور گذاشتند و همچنان بر این نظر خود باقی هستند.  باور حقیر این  است که در این مرحله از فرآیند مذاکرات که مرحله تصمیم‌گیری نهایی است و مراجع معینی در حال بررسی موضوع هستند، علی‌الاصول هر تصمیمی از سوی آنان نهایی شود و مسئولان ارشد نظام آن را تایید کنند تصمیم نظام تلقی شده و تمامی نیروهای انقلاب و دلسوزان نظام قطعاً به آن تمکین خواهند کرد. چه رد برجام باشد و  چه پذیرش آن.

3-   برخی تصور می‌کنند تاکید بر لزوم عدم توقف در جزییات برجام به معنای حمایت اینجانب از مفاد برجام و مهر تایید زدن بر آن به عنوان یک «توافق خوب» است، حال آنکه دوستانی که از نزدیک با نظرات بنده آشنایی دارند، مطلعند همانگونه که اشاره شد برجام و قطعنامه دارای موارد و مفاد نگران‌کننده‌ای نیز هست، با این حال آنچه در این مرحله اهمیت بیشتری دارد خطر توطئه‌های آمریکا برای نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... در ایران و تسلط بر منطقه است که بسیار فراتر از برخی اشکالات برجام است. و توقف و مناقشه بر سر جزئیات برجام که موجب عدم توجه به این مخاطرات و خدشه به اتحاد، همدلی و همزبانی همه‌جانبه علیه نیروهای متدین و انقلابی علیه این توطئه‌ها می‌شود، با مصلحت‌های بالاتر سازگار نیست.

4-   حتی اگر برجام دارای شرایط و لوازم یک «توافق خوب» بود، باز هم خطر نفوذ آمریکا در ایران از طریق معنابخشی غلطی که رسانه‌های غربی و جریان وابسته غربگرای داخلی با استکبارزدایی از چهره کریه آمریکا(مصداق اتمّ استکبار) در پی آن هستند، وجود داشت. چرا که جریانی در داخل کشور به دنبال آن است که از کلیت توافق با 5+1 بهره گیرد و جای پای آمریکا و نفوذ او را به کشور باز کند.

5-   جوانان دغدغه‌مند، دلسوز و انقلابی کشور قطعاً شاهد و ناظر این عرصه هستند و می‌بینند که برخی با بزک کردن چهره خبیث آمریکا و با طرح ادعاهای مضحکی نظیر "غرب فقط از ایران شفافیت می‌خواهد" از مدت‌ها پیش پروژه‌های پساتوافق خود را کلید زده و جاهلانه به یاری دشمنان ملت ایران شتافته‌اند؛ لذا امروز روز شکاف و نقار نیست و باید همه وفاداران انقلاب هوشیار و متحدتر از پیش بر روی این موضوع متمرکز شوند و دشمنان انقلاب اسلامی را به تاسی از رهبر معظم انقلاب مایوس و در تحقق اهدافشان ناکام کنند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    سلام و صلوات و فیوضات الهی من الازل الی الابد بر حسین شریعتمداری مرد و باشرف و با بصیرت
  • علی رمضانی ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    بزرگ مرد ولایتمدار عرصه راستی و شجاعت " حاج حسین شریعتمداری "
  • رهگذر ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    من به برادر حسین شریعتمداری ارادت دارم ولی اغراق را نمی پسندم. این نحوه ی سلام شما مختص معصومین(علیهم السلام) است لطفاً غلو نکنید. متشکرم
  • ناشناس ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    د رود بر کسانی که منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می دهند آرمان خواهی خوب است ولی واقع نگر هم باید باشیم ومصلحتها هم در نظر گرفت
  • کریم ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار جبهه جنگ نرم
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    جناب رهگذر! گرچه با شما در مورد عدم اغراق درباره افراد موافقم اما آنچه که دوست تازه مسلمان مقیم نروژ نوشته فقط یک دعاست و نه غلو!! غلو یعنی اینکه جایگاه کسی را از آنچه که هست بالاتر ببری!!! درود و صلوات فرستادن که غلو نیست، دعاست...
  • رضا ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    درود ورحمت خداوند به عمار انقلاب اسلامی جناب اقای حاج حسین شریعتمداری و همچنین به این برادر گرامی که جلوی سوءاستفاده دشمنان انقلاب رو گرفتند
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    0 0
    اول میزنی ناکار میکنی بعد توضیح میدی . سخنان اخیر رهبری باز نگرانی های که شریعتمداری ازا ن در مقاله اش در باره برجام ذکر کرده بود را تایید کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس