کد خبر 455015
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰

خاک دلاور خیز هرسین شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و این سرزمین کرده است .از جمله این ستارگان آسمانی برادران شهید سفاهن هستند.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - شهيد بزرگوار،جاویدالاثر عباس سفاهن فرزند مرحوم حاج کلب حسين سفاهن متولد ۱۳۳۲در محله سراب هرسين در خانواده اى مذهبى به دنيا آمد.

دوران ابتدايى و راهنمايى را در مدارس هرسين گذراند. سپس به استخدام ارتش درآمد و با شروع جنگ تحميلى، بعنوان یک افسر کار کشته و با تجربه زرهی داوطلبانه به منطقه عملیاتی کرخه نور اعزام شد. این شهید عزیز جمعی تیپ سه زرهی همدان از لشکر۱۶ قزوین بود.

شهید عباس سفاهن در همان سال شروع جنگ تحمیلی یعنی سال ۱۳۵۹ در منطقه عملیاتی کرخه نور هنگام نبرد مستقیم با دشمن بعثی در حالی که هدایت تانک زرهی را به عهده داشتند و شجاعانه به قلب دشمن یورش می بردند با اصابت گلوله آر پی جی به تانک تحت هدایتشان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

از این شهید والا مقام یک فرزند به نام مهندس افشین سفاهن به یادگار مانده است که پس از اخذ مدارج علمی دانشگاهی به استخدام بنیاد شهید در آمد، و هم اکنون به عنوام معاونت بنیاد شهید انقلاب اسلامی در تهران مشغول خدمت رسانی به دیگر خانواده های شهدا هستند.

دیگر شهید از این خانواده انقلابی و مجاهد،حاج ولی سفاهن فرزندمرحوم حاج کلب حسین است.

 وی در سال ۱۳۳۰در محله سراب هرسین در یک خانواده مذهبی و مقید دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را تا مقطع راهنمایی در شهرستان هرسین گذراند و دوران دبیرستان را در شهر کرمانشاه سپری نمود. پس از دوران خدمت سربازی به استخدام اداره بهداشت و درمان کرمانشاه در آمد.

در مقطعی از جنگ تحمیلی که صدام بعثی بمباران شهرهای کشور عزیزمان را از سر گرفته بود، در یکی از بمبارانهای شهر کرمانشاه در سال ۱۳۶۴ به هنگام امداد رسانی و کمک به مجروحان و آسیب دیدگان، توسط حمله هوایی جنگنده های عراقی و در حین انجام ماموریت در سه راه شریعتی کرمانشاه به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهر این شهید عزیز را در زادگاهش هرسین، در مزار شهدای لک به خاک سپرده شد. از این شهید عزیز دو فرزند بنام های کوشان و پویان به یادگار مانده است.

در شهرستان هرسین خیابان شهید واحدی سراب کوچه ای بنام این دو برادر شهید مزین است. این نوشته شاید یادآوری باشد به کسانی که در این دیار مسئولیتی را بر عهده دارند و باید بدانند پرچم استقلال این مملکت که اکنون برافراشته است با خون چه دلاورمردانی پا بر جا مانده و به دست آنان رسیده است. و یا شاید تلنگری باشد بر همه ما تا بدانیم آسایش و امنیتی که امروز داریم مدیون خون شهدایی است که هر روزه بی توجه از کنار تابلویی که بر دیوار کوچه ای نقش بسته، عبور می کنیم ونمی دانیم روزگاری نه چندان دور غیرتمندانی از این شهر و دیار با چه رشادتی از این آب و خاک دفاع کرده اند.

روحمان با یادشان شاد
*بیستون نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس