کد خبر 454893
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: مقام معظم رهبری اردوهای دانشجویی مختلط را غیر قانونی می‌دانند و براساس رهنمودهای ایشان برگزاری این اردوها خلاف قانون است و با دانشگاه‌های خاطی برخورد می‌کنیم.

 به گزارش مشرق، سید ضیاء هاشمی در جمع دانشجویان بسیجی ‌سراسر کشور در دانشگاه فردوسی، اظهار داشت: باید با شناخت شخصیت و سبک زندگی امام خمینی(ره) در برابر تحریف از اندیشه‌های ایشان برخاست.

وی شناخت ابعاد اعتقادی و خط مشی سیاسی امام خمینی(ره) را مکمل یکدیگر دانست و تصریح کرد: برای شناخت هر چه بهتر افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) باید ابعاد اعتقادی و خط مشی ایشان را در کنار یکدیگر بررسی کرد و باید توجه داشت که خط مشی سیاسی ایشان سبب تمایز امام از دیگر رهبران سیاسی شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ریشه دینی امام خمینی(ره) را بستر تفسیرهای اجتماعی متعددی دانست و بیان کرد: ایشان با اتکا به دین و ریشه‌های فرهنگ دینی توانستند بستر بسیاری از تفسیرهای اجتماعی بوده و مترجم ادبیات دینی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی باشند.

هاشمی اسلام سیاسی امام خمینی(ره) را منطبق بر باورهای دینی عنوان کرد و ادامه داد: امام راحل توانست اسلام سیاسی را بر مبنای باورهای دینی تنظیم کند که این اسلام قیامی را نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان ایجاد کند تا به مقابله با استکبار برخیزد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مردم سالاری دینی را اندیشه امام راحل دانست و پیرامون مدیریت فرهنگی دانشگاه‌ها گفت: به‌دنبال مکانیزم‌های حقیقی تری برای مدیریت فرهنگی دانشگاه‌های غیر انتفاعی هستیم و نظارت در این دانشگاه‌ها باید جنبه حمایتی داشته باشد تا شاهد ارتقای فرهنگ دانشجویان باشیم.

وی در خاتمه از برخورد با دانشگاه‌های برگزار کننده اردوهای دانشجویی مختلط خبر داد و افزود: مقام معظم رهبری اردوهای دانشجویی مختلط را غیر قانونی می‌دانند و براساس رهنمودهای ایشان برگزاری این اردوها خلاف قانون است و با دانشگاه‌های خاطی برخورد می کنیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهروند ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    جوانها همینطوری هم میل به ازدواج ندارند، تفکیک جنسیتی کنید تا انشاء الله همین چند مورد ازدواج هم صورت نگیرد...
  • الف ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    با این فرض مردم کشورهایی که آزادی ارتباط بین دختر وپسر زیاده بایدگروه گروه ازدواج کنند
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    اتفاقا اختلاط دختر پسر به خصوص در دانشگاه ها که تحت تاثیر جو خراب دانشگاهها هم قرار میگیرند و... یکی از موانع اصلی ازدواج میشه ان چنین رابطه هایی باعث چشم و دل سیر شدن دانشجو ها میشه و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس