کد خبر 454836
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران با بیان اینکه برای افزایش مصرف شیر در کشور باید فرهنگ سازی شود، گفت: ما توانایی خرید شیر خام به قیمت ۱۴۴۰ تومان را نداریم.

به گزارش مشرق، علی رومی در نشستی خبری با بیان اینکه مصرف شیر ارتباط مستقیمی با سلامت مردم و جامعه دارد، اظهار داشت: مصرف این کالا در جوامع توسعه یافته بسیار بالا است و به نظر می رسد بین مصرف شیر و توسعه ارتباط مستقیمی وجود دارد.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف شیر در کشورهای اروپایی، اسکاندیناوی و کشوری مانند نیوزلند بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم در سال است، گفت: این عدد در ایران بین ۷۵ تا ۹۰ کیلوگرم است، ضمن اینکه قرار بوده در برنامه پنجم توسعه مصرف سرانه در کشور به حدود ۱۴۰ کیلوگرم برسد که البته این مساله تحقق پیدا نکرد.

مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران با اشاره به اینکه مردم بیشتر تمایل به مصرف نوشابه های گازدار دارند، افزود: شرکت صنایع شیر با ۷۰ سال سابقه کار، بیش از ۳۰ درصد از تولید و فرآوری محصولات لبنی را انجام می دهد، به همین جهت ما وظیفه داریم برای افزایش مصرف لبنیات در کشور فرهنگ سازی کنیم.

رومی اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما آنقدر که به مسائل سیاسی پرداخته می شود، مباحث بهداشتی مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری پوکی استخوان در کشور و کوتاهی قد ایرانیان ناشی از عدم مصرف کافی شیر و لبنیات است، ادامه داد: یکی از نگرانی ها و دغدغه های مسئولان بحث اشتغال جوانان کشور است که در این راستا صنعت لبنیات، نقش مهمی در بحث اشتغال زایی ایفا می کند.

مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران، یکی دیگر از اقدامات را همکاری با دولت در زمینه تنظیم بازار عنوان کرد و گفت: صنایع شیر ایران از سال گذشته تاکنون هیچ گونه افزایش قیمتی در محصولات تولیدی خود نداده است چرا که ما معتقد هستیم افزایش قیمت، مصرف محصولات لبنی را کاهش می دهد، ضمن اینکه برخی از شرکت‌های تولید کننده لبنیات در اسفندماه سال گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد قیمت محصولات خود را افزایش دادند.

رومی با بیان اینکه صنایع شیر ایران حدود ۶۵۰ نوع محصول لبنی در بسته بندی های مختلف تولید می کند، گفت: قرار است امسال این شرکت حدود ۲۰۰ میلیون دلار محصولات لبنی صادر کند، این در حالی است که این میزان در سال گذشته ۱۵۰ میلیون دلار بوده است.

مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران، ۷۵ درصد قیمت تمام شده تولید محصولات لبنی را وابسته به قیمت شیر خام عنوان کرد و افزود: اینکه مسئولان ما را اجبار می کنند تا شیر خام را به قیمت ۱۴۴۰ تومان از دامداران بخریم، اقدام اقتصادی و صحیحی نیست، چرا که در مقابل این مساله ما باید قیمت کالاهای خود را افزایش دهیم و در این صورت اهداف مورد نظر ما نقض خواهد شد.

وی اظهار داشت: تاوان زیان دامداران را نباید صنایع بپردازد و پیشنهاد ما در این زمینه به دولت این است که یا به دامداران یا به صنعت یارانه بدهد.

وی درباره سخنان اخیر وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه صنایع لبنی درباره اجرای مصوبه خرید شیر خام به نرخ ۱۴۴۰ تومان از دامداران لجبازی می کنند، گفت: وزیر جهاد سخن درستی گفته است، ما در این زمینه لجبازی می کنیم و می گوییم به دلایلی که ذکر شد، نمی توانیم قیمت خرید شیر خام از دامداران را افزایش دهیم.

رومی با تاکید بر اینکه وزیر جهادکشاورزی باید منافع صنعت لبنیات را هم در نظر داشته باشد، اظهار داشت: ما قیمت خرید شیر خام از دامداران را افزایش نخواهیم داد؛ مگر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه که متولی ماست، دستور دهد این کار باید انجام شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس