نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه دولتمردان و هیات‌رئیسه به دنبال عدم بررسی برجام در خانه ملت هستند، گفت: مجلس باید تمام مسئولیت تاریخی و روانی طرح هسته‌ای را می‌پذیرفت و اختیاراتش را به شورای عالی امنیت ملی واگذار نمی‌کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافقنامه نهایی هسته‌ای و ضرورت ارائه لایحه برجام توسط دولت به  مجلس اظهار داشت: افکار عمومی نمایندگان مجلس بر این موضوع تاکید دارند. مسئله بسیار مهمی مانند توافق برجام که به سرنوشت کشور بستگی دارد، حتما باید به صورت لایحه تقدیم مجلسی شود که در راس امور است و نمایندگان مجلس باید درباره این موضوع اظهارنظر کنند.

وی افزود: درخواست‌ها و پیشنهادها و بیانیه‌هایی هم که مجلس تقریبا هر روز چند مورد از آنها را مطرح می‌کند، در همین راستای لزوم ارائه توافق برجام به صورت لایحه به مجلس است.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد دولتمردان و البته هیات‌ رئیسه مجلس به دنبال آن هستند که موضوع برجام اصلا در خانه ملت مطرح نشود، نسبت به عملکرد هیات رئیسه انتقاد و تصریح کرد: در جریان تصویب طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای تقریبا نیمی از اختیارات مجلس به شورای عالی امنیت ملی واگذار شد، ما درباره آن موضوع حرف داشتیم و با آقای لاریجانی رئیس مجلس هم صحبت کردیم تا مخالفتمان را اعلام و استدلالمان را بگوییم که تصویب این طرح اصلا به مصلحت کشور نیست.

وی ادامه داد: تصویب آن طرح موجب شد مسئولیت‌ها به گردن مقام معظم رهبری بیفتد چون مصوبات شورای عالی امنیت ملی در صورتی قابل اجراست که مقام معظم رهبری آنها را امضا کند، اگر رهبر انقلاب امضا بکنند که عده‌ای خواهند گفت: چرا موافقتنامه‌ای که با خطوط قرمز ترسیم‌شده توسط رهبر انقلاب مغایرت داشت، امضا شد و اگر رهبر انقلاب امضا نکنند عده دیگری خواهند گفت مشکلات کشور در حال حل شدن بود اما رهبری با مخالفتشان، جلوی حل این مشکل را گرفتند؛ مجلس شورای اسلامی باید مسئولیت این امر را می‌پذیرفت و پیشگام می‌شد و همه مسئولیت تاریخی و روانی و مسئولیت‌های اجتماعی طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای را برعهده می‌گرفت چون مجلس طبق فرموده امام در راس امور بود، در اینجا هم باید این مسئولیت را برعهده می‌گرفت و خودش تصویب می‌کرد اما هیات رئیسه مجلس اجازه صحبت به ما نداد.

حسینیان یادآور شد: گاهی تذکراتی داریم که اجازه نمی‌دهند آنها را مطرح کنیم و با بهانه‌های مختلف مانع بیان تذکر توسط برخی نمایندگان مجلس می‌شوند، گاهی برخی دوستان ما که تذکر می‌دهند، وسط صحبتشان می‌آیند و اجازه ادامه صحبت به آنان نمی‌دهند، ما با این عملکرد هیات رئیسه مخالفیم.

وی با بیان اینکه ما با برجام مخالفیم، تصریح کرد: ما از کسی ترسی نداریم و از اینکه مردم به ما رای ندهند نیز واهمه‌ای نداریم بلکه ما باید به مسئولیتی که برعهده داریم و پذیرفته‌ایم و به عنوان نماینده مردم سوگند یاد کردیم که از قانون اساسی و اسلام دفاع کنیم، به آن عمل کنیم اما متاسفانه شرایطی ایجاد کردند که آن فضای آزادی که باید باشد، وجود ندارد.

حسینیان در پایان خاطرنشان کرد: رئیس مجلس می‌گوید مگر توافق هسته‌ای سیب‌زمینی است که مجلس درباره آن نظر دهد! یعنی واقعا مجلس در این حد تنزل پیدا کرده که در مورد سیب‌زمینی باید اظهارنظر کند و راجع به این مسئله مهم نباید نظرش را بگوید؟ این اشکالات و ایراداتی است که ما به عملکرد هیات رئیسه داریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    احسنت
  • ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    آفرین خدا خیرتان دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس