نیلسون پس از 8 ماه سر انجام در یک بازی رسمی آن هم در سطح اول فوتبال اروپا و در لیگ برتر پرتغال بازی کرد و با دریافت 2 گل زمین بازی را ترک کرد.

گلر محبوب پرسپولیسی‌ها با شکست آغاز کردگروه ورزشی مشرق - هنوز هم از نظر برخی‌ هواداران پرسپولیس تنها عایدی حضور شش‌ماهه خوزه مانوئل پرتغالی در راس کادر فنی تیم‌شان جذب نیلسون‌کوریای برزیلی بود؛ دروازه‌بانی که از ابتدای لیگ دوازدهم به تهران آمد تا دو فصل خوب را با قرمزها پشت سر بگذارد.

نیلسون در لیگ سیزدهم آقای کلین‌شیت شد تا از عوامل اصلی نایب‌قهرمانی تیم علی دایی باشد. با این حال در لیگ چهاردهم و جذب سوشا مکانی شرایط تغییر کرد تا گلر محبوب قرمزها- در میانه راه- به پرتغال بازگردد.

* شماره یک موریرنزه

نیلسون 40ساله که سابقه بازی در ویتوریوگیمارش پرتغال را داشت برای اینکه نشان دهد همچنان کارایی لازم را برای ایستادن درون دروازه دارد با موریرنزه قرارداد بست؛ تیمی نه‌چندان قدرتمند که البته در بالاترین سطح فوتبال پرتغال حضور دارد. نیلسون 40ساله برای فیکس شدن در ترکیب تیم جدیدش کار چندان سختی نداشت. کوریا باید ایگو استفانیچ صرب و هموطنش ویکتور هوگو براگای 23ساله را پشت سر می‌گذاشت که همین اتفاق هم افتاد.

* 2گل درون دروازه کوریای بدشانس

به گزارش مشرق، هفته اول لیگ‌برتر پرتغال یکشنبه‌شب برگزار شد تا در حضور 90دقیقه‌ای نیلسون موریرنزه 2 بر صفر به مهمانش آروکا ببازد.

کوریا که با نظر سرمربی پرتغالی تیم- آنتونیو دل‌آراخو- درون دروازه ایستاده بود یک نیمه عالی را پشت سر گذاشت. چند سیو مناسب خبر از آمادگی شماره یک 39ساله موریرنزه می‌داد. در نیمه دوم آروکا چشم به ضدحملات دوخت و سرانجام با مدافع پیش‌تاخته خود نونو کوئلهوی برزیلی به گل رسید. بازیکن اسبق بنفیکا و آریس‌سالونیکای یونان در دقیقه69 گل اول بازی را وارد دروازه نیلسون کرد.

بعد نوبت به هموطن نیلسون رسید که تعویض طلایی رقیب لقب بگیرد. در دقیقه76 روکه جونیور 21ساله- در حالی که 13دقیقه پیش وارد زمین شده بود- با ضربه خود برای دومین‌بار دروازه موریرنزه و نیلسون را باز کرد تا نخستین بازی فصل جدید برای کوریا و تیمش بدیمن باشد.

این اولین بازی دروازه بان سابق سرخ ها پس از حدود 8 ماه بود. نکته جالب اینکه نیلسون در اولین بازی اش برای پرسپولیس نیز 2 گل مقابل صبای قم در آزادی خورده بود.

* یک تیم برزیلی

آنتونیو دل‌آراخو سرمربی سابق پنافیل امیدوار است پنج روز دیگر در ایستگاه دوم لیگ‌برتر پرتغال شکست خانگی تیمش را برابر ایستوریل جبران کند. حریف هفته دوم موریرنزه در ایستگاه نخست مسابقات چهار گل از بنفیکا و ستاره‌هایش دریافت کرد تا تیم آخر جدول 18تیمی رقابت‌ها لقب بگیرد.

آراخو در دیدار اول موریرنزه شش بازیکن برزیلی را در ترکیب اصلی تیمش قرار داد در حالی که از جمع آنها چهار نفر در فاز دفاعی موریرنزه حضور داشتند.

این تیم درون دروازه‌اش نیلسون‌کوریا را با شماره یک داشت. در خط دفاع هم دنیلسون(شماره هفت)، اوالدو(شماره شش) و مارسلو اولیویرا(شماره26) انتخاب اول سرمربی موریرنزه بودند. دو برزیلی دیگر ترکیب اصلی تیم نیلسون هم آلان اسچونز(شماره17) و لوئیز کارلوس(شماره25) در خطوط میانی و حمله حضور داشتند.

باید دید نیلسون و هموطنانش در ادامه لیگ‌برتر پرتغال چه سرنوشتی خواهند داشت. به هر تقدیر حضور جونیور کوریای 40ساله در بالاترین سطح فوتبال کشور کارلوس کی‌روش به خودی خود یک نکته جالب توجه است؛ گلری که هنوز هم هواداران پرسپولیس دوستش دارند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس