کد خبر 454420
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳

طبق اعلام یک مقام مسئول، تنها حدود ۳ درصد از آب مصرفی شهر پردیس نیترات بالای ۵۰ میلی گرم بر لیتر دارد که تا مهرماه امسال، این مقدار نیز به زیر ۵۰ میلی گرم بر لیتر خواهد رسید.

به گزارش مشرق، هم اکنون آب شرب شهر پردیس در استان تهران با جمعیت 400 هزار نفری با انتقال آب از سد لتیان و استحصال آب از چاههای فلمن تأمین می شود.

کیفیت آب این شهر با اختلاط آب و کیفیت سنجی آن پیش و پس از اختلاط و همینطور تصفیه بخشی از این آب در مدول اول تصفیه خانه آب شهر پردیس، تأمین شده و آب به شبکه سراسری شرب این شهر تزریق می شود.

به دلیل برداشت بیش از 50 درصدی نیاز آب شهر پردیس از چاههای فلمن، بخشی از این چاهها همواره با مشکل افزایش نیترات مواجه بوده اند. شرکت آب و فاضلاب استان تهران با دو راهکارِ جایگزینی چاههای پرنیترات با چاههای جدید و همچنین اختلاط آب برداشت شده از سد با چاهها پیش از تزریق به شبکه سراسری مصرف، همواره در جهت کنترل نیترات آب شرب تلاش کرده که گزارش ها حاکی از این است در اغلب موارد عملکرد موفقی داشته است.

احمد مشیری مدیر دفتر نظارت بر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب وفاضلاب استان تهران با بیان اینکه نیترات استاندارد موجود در آب آشامیدنی بر اساس استاندارد ١٠٥٣  ایران  ٥٠ میلی گرم بر لیتر است، گفت: هم اکنون نیترات ٩٧,٣ درصد کل آب آشامیدنی شهر قدس زیر ٥٠میلی گرم بر لیتر یعنی در حد استاندارد مجاز و در برخی مناطق کم‌تر از ٣٠ میلی‌گرم بر لیتر و در حد استاندارد مطلوب است.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی استاندارد نیترات آب آشامیدنی را ٥٠ تا ١٠٠ میلی‌گرم بر لیتر تعیین کرده که حتی قابل استفاده برای کودکان شیرخوار است.

مشیری با اشاره به این‌که شهر قدس دارای ٤٠٠هزار نفر جمعیت و ٤٩ حلقه چاه آب آشامیدنی است، گفت: تا مهر امسال نیترات همه آب آشامیدنی شهر قدس به زیر ٥٠ میلی گرم بر لیتر می‌رسد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس