کد خبر 454297
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس پس از گذشت حدود ۹ سال از آغاز طرح هنوز تکمیل نشده است و طبق برنامه جدید شرکت ملی پالایش و پخش این طرح ۱۰ ساله به پایان می‌رسد.

به گزارش مشرق، اجرای طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس با هدف تکمیل واحدهای پالایشی و خودکفایی کشور در تولید بنزین و ارتقای کیفیت اوایل سال 1386 آغاز شد و قرار بود این طرح تا سال 1390 به بهره‌برداری برسد.

علی‌رغم وعده‌های مکرر  برای تکمیل طرح ارتقا کیفیت و ظرفیت پالایشگاه بندرعباس این طرح پالایشی بعد از گذشت 9 سال تکمیل نشده و  به گفته مدیر امور اجرایی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران پیشرفت طرح به 93 درصد رسیده است.

حمید شریف رازی اعلام کرده است که تاکنون بیش از 350 میلیون یورو و 400 میلیارد تومان در این طرح پالایشگاهی سرمایه گذاری شده و تکمیل طرح نیازمند 250 میلیارد تومان و 70 میلیون یورو منابع مالی جدید است.

شرکت ملی پالایش و پخش نیز زمانی را که برای تکمیلی طرح ارتقا کیفیت و ظرفیت پالایشگاه بندرعباس اعلام کرده است سال 1395 است؛ یعنی این طرح بعد از گذشت 10سال از آغاز عملیات اجرای تکمیل خواهد شد.

با بهره‌برداری از این طرح تولید بنزین سوپر به سه میلیون لیتر، نفت‌گاز به هشت میلیون، گوگرد 250 تن و گاز مایع 33.6 هزار لیتر  در روز افزایش خواهد یافت. همچنین کیفیت فرآوره‌های تولید آن به یورو5 ارتقا می‌یابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس