کد خبر 454279
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۸۸ درصد مردم به شدت موافق توافق هسته‌ای هستند.

به گزارش مشرق، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  امروز در اولین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی صحبت‌هایش را با رویکرد سیاسی آغاز کرد و اشاره‌ای به توافق ایران با بزرگترین کشورهای جهان تحت عنوان برجام داشت و اظهار کرد: در تاریخ سیاسی کشور این موضوع بی‌سابقه بوده که کشوری ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل دیده باشد  و با 6 قطعنامه که علیه آن صادر شده قطعنامه جدیدی صادر شود و تمامی محدودیت‌ها و قطعنامه‌های قبلی را لغو کند. 

وی عنوان کرد: براساس نظرسنجی‌هایی که به عمل آمده 88 درصد مردم به شدت موافق این توافقنامه هستند و از آن حمایت کردند و تنها 4 درصد با آن مخالفند و باقی نیز رای ممتنع دارند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اولین کار من بعد از حضورم در وزارت ارتباطات تغییر ماموریت پست‌بانک بود، گفت: قرار نیست که رقابت با سایر بانک‌ها را داشته باشد زیرا اهداف آن در راستای خدمات‌رسانی به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته است تا از این طریق بتواند در روستاهای کشور ایجاد اشتغال کند. 

واعظی با بیان اینکه باید جلوی مهاجرت از روستاها و همچنین از مناطق مرزی به کشور گرفته شود، ابراز کرد: امروز نزدیک به 70 درصد جمعیت شهری و 30 درصد روستایی است که در قیاس نسبت به معیار 50 درصدی سالیان گذشته آمار خوبی نیست. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اگر تنها می‌خواستیم یک ارتباط مخابراتی را به روستاها ببریم نیازی به سند راهبردی نداشتیم، گفت: در حال حاضر بالغ بر 90 درصد روستاهای کشور ارتباط تلفنی دارند و این‌طور می‌توانم بگویم که کلیه روستاهای بالای 20 خانوار را تلفن به منزل‌شان ارائه داده‌ایم  و زیر 20 خانوار نیز حداقل یک خط عمومی در روستا دارد. 

وی افزود: توسعه اینترنت در روستاها باید باعث شود شاخص‌ها در آنجا افزایش یابد، و مباحثی همچون آموزش و سلامت الکترونیکی در روستاها به سرانجام برسد. 

واعظی اظهار داشت: درصدد هستیم دیتاسنترهای سراسر کشور را در قالب شبکه‌ای ابری به یکدیگر متصل کنیم تا تمامی روستاها و شهرهای کشور دسترسی به اطلاعات را با سرعتی یکسان داشته باشند. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره‌ای به توسعه اینترنت در روستاها داشت و گفت: 8 هزار روستا را سال گذشته به اینترنت متصل کردیم و برنامه داریم 25 هزار روستای دیگر را امسال به این شبکه متصل کنیم که در این راستا کلیه روستاهای بالای 20 خانوار تا پایان سال به اینترنت وصل می‌شوند. 

وی در پایان اشاره‌ای به سرمایه‌گذاری‌های روستایی داشت و گفت: سال گذشته 240 میلیارد تومان برای روستاها هزینه کردیم که این رقم امسال به 334 میلیارد تومان می‌رسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • iranboy ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    یادمه تو انتخابات 88 و 92 هم محسن رضایی و ع ارف اعلام میکردند طبق نظرسنجی ها (نظر سازی های خودشون) رای اول رو دارند در حالی که اینا همش توهم محض بود ، اینا نظرسنجی نبود بلکه نظرسازی سایت های خودشون بود دست بردارید از توهم ... 88 در صد مردم هنوز نمیدونن توافق هسته ای چه محتویاتی داره ، چه برسه اینکه موافق باشند یا مخالف شفاف سازی کنید به مردم بگید دقیقا و مو به مو چه امتیازاتی دادید چه امتیازاتی گرفتید ، اونوقت مردم خودشون عقل و شعور دارند و میفهمند که توافق هسته ای به نفشونه یا به ضررشون
  • طرفدار دولت تدبیر ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    جناب وزیر شما بهتر است به جای اطلاع رسانی به این مهم یک فکری به وضعیت نابسامان اینترنت رسیدگی کنید که دیگه واقعا افتضاحههههههههه!!
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    منبع این نظرسنجی را نگفتید جناب! دولت که هنوز به صدا و سیما مجال پرداختن به این توافق را نمی دهد حق ارائه امار و ... هم ندارد!
  • ایران بزرگ ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    دفاتر ict بهترین کاری است که در روستاها انجام شده ولی نسبت به موقعیت افرادی که در این مورد کار میکنند هیچ برنامه ریزی نشده حتی پیک خطوط ict با خطرات فراوان در این کار مشغول است ..
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    چند درصد؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس